Stap 5: vereenvoudigen
Spelen kunnen krijgen ingewikkeld zeer snel. Het is een van de grootste uitdagingen die een spelontwerper op nemen kunt om complexe spelspel uit eenvoudige regels.
Kijken wat u tot nu toe hebt gemaakt, kan het lijken alsof het spel al eenvoudig is. Dit is de vloek van kennis. Je bent een expert in de regels van uw spel en je kan niet zien vanuit het perspectief van iemand die een beginner is.
Er zijn niet veel mensen die zweep uit een belastingformulier en het invullen van het voor de lol. Ze zijn ingewikkeld en vereist van wiskunde en dat niet een leuk. Als je spel ingewikkeld is en vereist van de wiskunde, het had beter leveren op plezier of spelers zal genieten van het zo veel als een belastingformulier.
Het is nu uw taak om de moeilijkheid van het spelen van zo veel mogelijk. Zijn alle stappen nodig? Kunt u om het even welk combineren?
Als het gaat om de wiskunde, is er een om operationele complexiteit.
De meest mentaal complexe gemeenschappelijke rekenkundige operator is divisie. U moet divisie bijna nooit gebruikt in een tafelblad spel. Een andere manier vinden als je deze rekenkundige operator in uw mechanica.
De tweede meest complexe operator is vermenigvuldiging. Hebt u een vermenigvuldiging in je spel, zorg ervoor dat het gebeurt slechts een of twee keer in elke sessie. Meer dan dat en spelers zullen mentaal moe. Vermenigvuldigen dat voordelen de spelers kunnen worden getolereerd een beetje meer, maar nog steeds houd het tot een minimum te beperken.
De derde meeste complex is aftrekken. Vermijd aftrekken als een normale functie van het spel. Herhaald gebruik van een ingewikkelde rekenkundige operator belastingen van de geestelijke vermogens van de speler en vermindert hun vermogen om complexe keuzes te maken.
Het tweede tot en minste complex is toevoeging. De meeste spellen gebruiken toevoeging, maar wees voorzichtig zelfs toevoeging in grote hoeveelheden kan verminderen van een speler vermogen complexe om keuzes te maken in de loop van een spel.
Minst complex is een vergelijking-operatie. Dit is wanneer u evalueert als een getal kleiner dan, gelijk of groter is dan een andere waarde is. Vergelijkings-operatoren moeten het grootste deel van de wiskunde die u in uw spel gebruikt. Meeste kaartspellen zoals poker, hart of rummy werken bijna uitsluitend op de vergelijkings-operatoren tijdens het afspelen.
Voorbeeld: Vanaf het begin ik geen wiskunde opgenomen in het spel. Het spel is volledig verhaal gebaseerd en de resolutie voor het vinden van de moordenaar is degene die verhaal mislukt voor of in tegenspraak is met de feiten op de kaarten. Dit zijn alle waardeoordelen die mensen deelnemen aan intuïtief. In playtesting sommige spelers hoedanigheid van onderzoeker niet heel volgt u de instructies en zoek naar degene met het minst goede alibi maar het spel is nog aangenaam en het verschil is meestal niet opgemerkt. Aangezien spelers zijn nog steeds plezier is er geen reden om de regels met een ander mechanisme te versterken. Het is nog steeds functioneel soort spelen door de regels.
Keuze is een interessante factor in een spel te vereenvoudigen. Je denkt misschien dat geeft spelers zo veel keuzes mogelijk een goede zaak is, maar het maakt eigenlijk het spel ingewikkelder om te spelen. Spelers moeten alleen worden met een gewicht van twee tot vier opties op een bepaald moment. Om het even wat buiten dat leidt tot vermoeidheid van het besluit. Zodra een speler een expert is, kunnen ze willen meer keuzes. Dat is waarom u uitbreidingspakketten!
Individuele stappen zijn een andere complicatie in een spel. Rollen een dobbelsteen, het verplaatsen van een token, het kopen van een woning en het verzamelen van geld zijn alle afzonderlijke stappen. Streven naar het kleinste aantal vereiste stappen in een speler aan de beurt. Optionele stappen kunnen goed te stapelen op, zolang de spelers niet hoeft te weten over hen aan het begin.