Stap 2: onderzoek
Maak een overzicht met relevante vragen over de behoeften van iemand die geïnteresseerd zijn in wat je maakt. Zorg ervoor dat u een paar open-ended vragen zoals "Zijn er allerlei andere functies die u zou willen zien deze widget hebben?" Dit type vraag geven vaak u enkele van de meest openhartige en interessante inzichten.
Ask gebruikers direct over hun huidige ervaringen. Mensen houden om te praten over de dingen die ze gebruiken en hoe zij deze gebruiken. Luisteren en iemand kan geven u een geweldig idee.
Vraagt een gebruiker te houden een logboek van opmerkingen als ze de huidige oplossing gebruiken. Ze moeten vooral voorzichtig zijn om het document op elk gewenst moment iets ze frustreert.
Eerste hand observeren hoe mensen gebruik maken van de bestaande oplossing en waar het hen niet. Dit zou kunnen betekenen gaan naar een openbare plaats, waar mensen normaal zou zijn gevonden met behulp van het. Of je zou kunnen vragen een gebruiker kunt u ghost van hem of haar voor een paar uur. Één van beide manier, rekening te houden dat uw aanwezigheid kon het veranderen van het gedrag van de onderwerpen.
Een gebruiker! Dit is veruit de meest waardevolle manier om de problemen met what's out there. Bijvoorbeeld, als u het maken van een viool, beginnen met lessen.
Dit soort onderzoek moet geven u een realistischer gevoel voor wat werkt en wat niet in de echte wereld. Hopelijk zal deze opmerkingen leiden tot enkele unieke en echt onverwachte ideeën. Bijvoorbeeld, als u te komen mensen weten zijn geweest using de bestaande oplossingen in manieren niemand bedoeld (of zijn geweest using op in de 'verkeerde' manier), dat is een zeer nuttig resultaat die u op kunt bouwen. Voor mijn project draagbare viool, ik per e-mail een enquête naar de orkestleden op mijn school. Eens had ik een werkend prototype ging ik naar een vergadering van het orkest en een ontmoeting met een paar violisten één op één om meer directe feedback te krijgen.