Stap 3: Uw model textuur en correct exporteren
Wanneer ik 1e stapte in kleurenafdrukken ik had geen idee van wat te verwachten... Ik hoopte dat ik kon gebruiken afzonderlijke lamberts met verschillende kleuren om de kleur van bepaalde veelhoeken een andere kleur.
Echter is de enige manier om de kleuren correct af te drukken met behulp van een structuurbestand en uitrekken en indelen van de UVs.
Dit proces gedaan voor games, films enz... Dit proces geeft u veel meer vrijheid met de textuur van uw model, maar is een beetje ingewikkelder wanneer het gaat om een object texturing
Één van de grootste voordeel van dit proces is dat u kunt schilderen of fotobeelden maken de texturen... Dus ik heb gemaakt een stopbord textuur... gevonden een bouw beste textuur gemaakt van mijn hoofd textuur van kegel... enz...
De truc is om te houden van texturen op 1024 pixels, 2048 pixels enz... Als u niet het zal niet herkend door shapeways... uw eindproduct moet een. WRL bestand voor uw model en een. JPG-bestand voor uw textuur... gecomprimeerd tot één bestand...
Dus als u modelleringssoftware niet exporteren. WRL bestand... u wilt exporteren als een bestand OBJ... en Meshlab kunt exporteren naar een. WRL bestand...