Stap 8: Wijzigen tussen de spelers (x en o)
public void changePlayer()
De changePlayer() methode zal swap de variabele currentPlayerMark tussen x en o. Om dit te doen, controleer enkel wat de variabele momenteel houdt. Als de variabele houdt een 'x', dan verandert het een ' o '. Anders, om het in een 'x' te veranderen.
openbare Booleaanse plaatsmarkering (int rij, int col)
De placeMark() methode zal de correcte brief naar de opgegeven rij en col plaats in de variabele van de Raad van bestuur (genomen in als parameters). Het zal terugkeren waar als het een geldige plaatsing was. Anders, geen enkele wijziging aan de variabele van de Raad van bestuur zal worden gemaakt, en de speler zal hebben om te proberen en plaats van hun brief op een andere plaats, zoals een ongeldig plek werd geselecteerd of een plek waar een speler al hun brief geplaatst werd geselecteerd. Om te bereiken dit probleem, moeten een paar dingen worden gecontroleerd. Controleer eerst (met behulp van een if statement) dat het argument row was tussen 0 en 2. Vervolgens controleren om ervoor te zorgen dat de col argument tussen 0 en 2 was. Ten slotte controleren om ervoor te zorgen dat de plek in kwestie momenteel bevat een '-', die aangeeft dat geen betaler nog die plek heeft gemarkeerd. Als alle drie cumulatieve voorwaarden uitcheckt, plaats dan een mark (het soort dat is opgegeven door de variabele currentPlayerMark van de klasse) op de locatie die is opgegeven door de rij- en col en vervolgens terug te keren waar. Indien een van de drie voorwaarden niet voldaan, dan vaststellend moet gebeuren en valse moet worden geretourneerd.
Gekoppeld aan deze stap zijn beelden weergegeven: mogelijke implementaties van de methoden die hierboven vermeld.