Stap 4: Beoordelen eisen
Onderwerp:
Beste project vormt het thema van de wedstrijd. Dit is zeer belangrijk, omdat een project uiterst creatief en goed gedocumenteerd worden kan (en de meest ingenieuze project van de finalisten), maar als het niet het beste past in overeenstemming met het thema het strikt moet worden bestraft.
Duidelijkheid:
Uitleg en richtingen zijn samenhangend en begrijpelijk. De volgorde van de instructies moet zinvol zodat iemand kon volgen en dupliceren van het project. Het hoeft niet te worden geschreven voor elk vaardigheidsniveau, maar moet toegankelijk zijn door het publiek dat gebruikmaakt van de technologie of vaardigheid ten uitvoer gelegd in het project.
Vindingrijkheid en creativiteit:
Het project implementeert een knappe of unieke ontwerp. Project verkent een gebied van studie die is niet goed gedocumenteerd of presenteert een oplossing voor een probleem dat is niet goed gedefinieerd. Een opvallen project niet moet opnieuw het wiel uitvinden, maar moeten een element van uniciteit waarin het afgezien van gelijkaardige types van projecten. Het project biedt een praktische oplossing die anders niet altijd duidelijk is.
Kwaliteit van de presentatie:
Projecten moeten worden opgesplitst in gemakkelijk understod stappen (of stadia/processen voor foto en Video). Er moet een passend bedrag van tekst met een beschrijving van elke stap volledig (de functie controlelijst hits dit erg goed.) Alle afbeeldingen, diagrammen en schetsen aan de auteur van eigen, oorspronkelijk werk. Wanneer dit niet mogelijk is, moeten maatregelen worden getroffen om te minimaliseren bedrag van andermans documentatie - en altijd met hun toestemming. Visueel de project foto's nauwkeurig het project moeten vertegenwoordigen en door lezers die niet vertrouwd met het concept worden kunnen gemakkelijk te begrijpen.
Uitvoering van de Instructable
Intro afbeelding past en verklaart het project. Het verhaal moet gaan opvoeden van de lezer en complexe terreinen van discussie moeten voldoende detail en externe koppelingen naar het begeleiden van de lezer door middel van uw project en op verder lezen indien nodig. Het hele project moet worden begrepen door iemand niet vertrouwd met het materiaal intamately. De Toon moet streven naar opvoeden en vermaken.