Maar tijden zijn veranderd, en zo hebben mijn ervaringen en meningen over de toepasbaarheid van de methoden die in het document. Nieuwe hebben geprobeerd, en oude hebben verfijnd. Met toegang tot de bovengenoemde digitale fabricage processen door meer makers en studenten vervolgt met een steeds groeiende tempo, besloten heb ik dat het was misschien wel tijd om te herschrijven van het document op een wijze die het meer in het algemeen toegankelijk voor mechanische project bouwers.
En omdat ik was ziek op het krijgen van vragen over waarom mijn t-noten zijn niet langer platbodem. Als het antwoord u interesseert, dan blijven lezen!
Organisatie
De onderliggende boodschap zal worden technieken gebruikt in het ontwerp voor montage. Nu, strikt genomen, ik gebruik de term in een veel andere context dan de productie-industrie gebruik. Maar ik denk dat de bedoelingen zijn hetzelfde: ontwerp delen die gemakkelijk of snel samen te stellen in het eindproduct zonder ingewikkelde montage stappen. Terwijl voor Sony zou kunnen hebben bedoeld maken van al de delen van de Walkman invoegen en verticaal, stuurman voor hobbyisten en "eenmalige" makers, betekent dit proberen te verminderen de hoeveelheid hand-depot en montage en boren van dingen in plaats, maken van "one way delen" die niet werken als onjuist georiënteerde, enz. Gemeenschappelijke problemen die veel project bouwers tegenkomen.
Dus, dit Instructable zal worden georganiseerd in verschillende grotere secties die betrekking hebben op categorieën van uitdagingen. Bijvoorbeeld, vastgemaakt verbonden parallelle platen of het maken van gewrichten. Vanaf daar zullen er pagina's als dit nodig is om specifieke methoden en delen gebruik technieken te tonen. Ik zal proberen te bevatten inhoud die het spectrum van hulpprogramma toegankelijkheid - van eenvoudige garage tools voor een volledige RP-faciliteit overspant, met inbegrip van laser scharen en cutters waterjet. Op elke pagina, zal ik proberen om een beetje over de aanbevolen instrumenten.
Van tijd tot tijd in de secties, zal ik link naar een resource die nuttig is voor zijn eigen. Bijvoorbeeld, ik zal zeer waarschijnlijk link naar Professor Alexander Slocum de Fundamentals of Design vele malen - het is echt een verhandeling over de beginselen die ten grondslag liggen aan de machinebouw, zich te concentreren op de machine en mechanisme design. Het is vervolgens onproductieve, voor mij alleen maar woorden te herhalen zijn. Andere partijen zoals roymech.co.uk zijn historische favoriete go-tos voor mij, en ook overvloedig zal worden gekoppeld.
De methoden en voorbeelden zullen vooral conceptueel van aard, omdat ze generaliseerbaar voor samenstellen van verschillende schalen. Ik zal ook royale bedragen van eindige elementen simulaties van structuren en componenten om aan te tonen van het concept geïsoleerd door zelf. Zoals met al mijn geschriften, math en formele analyse wordt alleen opgevoed wanneer nodig tot een concept cement of is van cruciaal belang om te voorkomen dat massale systemische mislukking. Uw installatie-en machinebouw en productie professoren zal waarschijnlijk worden teleurgesteld.
Waarschuwingen
Geenszins is dit gonna be uitgebreid overzicht van alle constructie- en montage technieken. Dat is praktisch onmogelijk, en ik geloof ook contraproductief. Deel van de vreugde van engineering en bouwen & maken is de ontdekking van je eigen "stijl", de samenstelling van uw eigen set van favoriete technieken voor het naderen van een probleem. Onvermijdelijk, je zal komen met een nieuwe aangepaste oplossing voor een probleem. Dus proberen om uitvoerig hoe partner te ding ding A B zal kunstmatig beperken de zoekruimte van oplossingen, en maken het zeer eenvoudig om te 'pick een, kopiëren en plakken' zonder begrip waarom een bepaalde actie nodig is.
Het is ook niet bedoeld als een volledig verse Inleiding tot de werktuigbouwkunde. Dat wil zeggen de vraag "wat is een schroef?" zullen niet worden beantwoord. Ik ben ervan uitgaande dat u ten minste een passerende vertrouwdheid met technische termen als schroef, assen, bouten, sluitringen, noten, en enige kennis van wat bewerking verwerkt doen zoals draaien en frezen. Als u niet, Nou, zal misschien de substantiële links en middelen gepresenteerd veranderen!
Alle documenten van deze indeling zal onvermijdelijk worden vertroebeld door de stijl of de smaak van de auteur, en ik maak geen pretenties van het tegendeel. De methoden en de gebruikte onderdelen zullen afspiegeling is van wat ik persoonlijk heb gedaan en wat ik heb gedaan door anderen in mijn lokale peer-wolk, en de foto's en diagrammen zullen waarschijnlijk uit mijn eigen verleden projecten of die van mijn collega's. Het is niet mijn bedoeling om ervoor te zorgen al deze wijdverspreid geworden, maar meer informatie en kennisoverdracht te verkiezen is, naar mijn mening minder.
Het is belangrijk op te merken dat de invulling van het klassieke 3D subtractieve verspanen veel van dit Instructable waarschijnlijk niet zal krijgen. Naar mijn mening, 3D machinale bewerking (b.v. frezen, draaien, handmatige of CNC) is een gehele middel van het opbouwen van een eigen, sinds zij heeft zeer hoge apparatuur kapitaalkosten en bijbehorende leercurves. 2D productietechnieken zijn nog steeds aanzienlijk gemakkelijker voor mensen om toegang te krijgen tot, of verhuren voor lagere kosten dan een machine winkel. Dus, dit is niet een "how to machine" begeleiden.