Stap 3: Het toevoegen van een nieuwe arcering en het aanpassen van het materiaal
Na het voltooien van de vorige stap, drukt u op tab om de modus van het Object. Klik nu op het tabblad materialen aan de rechterkant van het scherm. Het tabblad materialen heeft een pictogram dat eruit als een bol met een gekleurde checker textuur ziet (ook gespecificeerd in de eerste afbeelding). En klik vervolgens op de knop gebruik knooppunten om texturing. Klik nu op de kleine knop die heeft de stip in het midden van het naar rechts van de lijn van de kleur op het tabblad van de textuur als dat in de tweede afbeelding wordt opgegeven en een groot menu moet worden weergegeven. In dat menu, klik op de optie van de Checker textuur zoalsgespecificeerd in de derde afbeelding. De kubus heeft nu een checker textuur!
We moeten nu Blender vertellen hoe de textuur rond de kubus om het mooi te verpakken. Om dit te doen, klik op de knop welk says standaard rechts naast de lijn die zegt van Vector als omschreven in het vierde beeld. Als dit verschijnen een ander groot menu. In dat grote menu, klik op de optie van de UV als omschreven in het vijfde beeld. Dit zal vertellen Blender te gebruiken van de UV-kaart die we in de vorige stap hebt gemaakt.