Stap 1: Inleiding tot projectie mapping
Wat is de projectie mapping?
Projectie mapping is het proces van kromtrekken of geprojecteerde beelden en video's naar overeenkomen met de afmetingen van fysieke objecten uitlijnen. Het is in wezen het gebruik van reële objecten als projectie-oppervlakken en softwarematig te corrigeren voor verstoringen.
Hoe werkt het?
Het probleem
Wanneer u een afbeelding en het projecteren op een willekeurig object vindt u dat de afbeelding gewoon niet met het object overeenkomen. Als het object is van de hoeken (of is gedraaid ten opzichte van de camera) zal het beeld onhandig worden uitgerekt en vervormd. U kunt fysiek verplaatsen van de camera om het punt direct op het oppervlak dat u wilt project op dan het dicht genoeg bij het vullen van het oppervlak, maar dat is een heel low-tech oplossing die breekt zodra u wilt projecteren op meerdere oppervlakken tegelijk verplaatsen.
De oplossing
Met behulp van speciale software, u kunt "vooraf verdraaien" (kaart) de afbeelding die u wilt project op de computer, zodat wanneer het fysiek wordt geprojecteerd op het object alle lijkt onvervalste. Met deze stap bijgevoegd zijn enkele foto's van wat dit eruit ziet voor een eenvoudige kartonnen doos dat wordt geplaatst onder een hoek met de projector.
Benodigde onderdelen
In het algemeen, als u wilt projectie mapping Trek moet u vier dingen:
- Een projector
- Een computer met de gegevens die u wilt project
- Software voor het verdraaien van de gegevens naar een levensechte objecten
- Een object of een omgeving die u uw verwachte gegevens wilt aan.
In stap 7 zal ik praten meer diepgaande over de projector en de computer.
In stap 3 zal ik helpen u installeren SurfaceMapperGUI (de software) en krijg het draaien.
Stap 8-12 Demonstreer met behulp van SurfaceMapperGUI op verschillende soorten objecten *.header onderstreepte {border-bottom: 1.0px solide rgb(204,204,204); marge: 10.0px 0.0px 10.0px 0.0px; padding: 3.0px 0.0px 3.0px 0.0px;}