Stap 5: Genereren van Toolpaths
Begint met het maken van een grens voor het snijwerk. Het is in dit geval een rechthoek gelijk is aan de grootte van mijn oppervlak. AFBEELDING 1, AFBEELDING 2
Ik maak meestal de grens geometrie op 1" boven mijn werkstuk zodanig dat het opvalt.
AFBEELDING 3
Nu dat we oppervlakte geometrie en een grens hebben kunnen we beginnen te maken van gereedschap paden.
Welke strategie van machinale bewerking is aan jou, maar ik heb gevonden dat een "vlakke" aanpak is het meest efficiënt. Dit kunnen heel even duren te snijden, dus efficiëntie belangrijk is.
BITS: Ik neem meestal twee fases. Ruw en afwerking. Ik kies voor de ruwe pas een bal-neus ½" diameter bit. Voor de afwerking-pas die ik heb gebruikt een bal-neus ½" of een bal-neus ¼". Het is een catch 22. De ¼" diameter bit kan bereiken meer detail, maar je moet een kleinere stap-over om te verhullen de opnamen (aka meer machinale tijd). Verrassend, de ½" diameter bit zal het geven van goede detail. Het blijkt dat van de maan topografie is meestal zacht en dus geschikt voor een grotere bits.
Rough Pass: Voor hardhout heb ik geconstateerd dat een 50% stap-over met een 1/8 "diepte-per-pass configuratie werkt goed. Laat ik een uitkering 0.0625" voor de afwerking-pass. Ik gebruik maken van conventionele (niet klimmen). Ik gebruik ook ZigZag of twee richtingen voor het snijden voor de ruwe pass. Sommige bossen de voorkeur aan worden gesneden met de korrel en anderen over de korrel. Dit is aan jou om te experimenteren met en te beslissen. AFBEELDING 4
Finish Pass: Opnieuw zal ik de ½" bal-neus gebruiken. Geen incrementele step-down, conventionele knippen. Met de korrel (in mijn geval). 0,04" stap-over of kleiner. Zig alleen (slechts één richting). AFBEELDING 5
COMPUTER UW TOOLPATHS. AFBEELDING 6
Zodra alles is ingesteld tot u kunt berekenen van het hulpprogramma paden, simuleren, en post-proces hen.
Simulatie. AFBEELDING 7