Stap 4: De fijnere punten
Tips.
Als de swingende conker borstels alleen de hangende conker, moet de aanvallende speler tips schreeuwen voordat de verdedigende speler missen schreeuwt.
Als zich een geschil over die eerst schreeuwde, moeten de omstanders beslissen. Als er geen omstanders zijn, is het meestal een heleboel schreeuwen, stampen en de occasionele vuist gesorteerd.
Tekenreeksen.
Als de twee conker-tekenreeksen kluwen, krijgt de eerste speler te schreeuwen van tekenreeksen de volgende swing.
Stampsies
Het is mogelijk voor een conker te komen uit de tekenreeks, anders ongedeerd, en vallen op de vloer. De aanvallende speler stampsiesschreeuwt, en probeert om de conker voeten plat voordat de verdediger kan redden. Deze regel heeft talloze blafte en gebogen vingers veroorzaakt door de jaren heen...
Scramble
Af en toe, een speler kan verliezen hun greep van het einde van de tekenreeks en het conker, met string, zal gaan zeilen over de Speeltuin, potentieel vrij één of andere manier. Als dit gebeurt, iemand, ergens, scramble zal schreeuwen, en iedereen zal proberen te grijpen de conker. Wie krijgt het eerste wint eigendom van de conker, maar niet met de reeks (vooral als er een schoenveter - de eigenaar van de kant het moet naar huis lopen).