Stap 5: De regels: variaties
Je kunt verschillende soorten games spelen.
(1) een is de strijd naar de Finish. U verplaatsen van willekeurige punten u graag op de achterste lijn en proberen te doden, vangen of station over zijn rug lijn de gehele werking van de vijand. Je speelt het spel voor punten; je scoort 100 voor de overwinning, en 10 voor elke gun u houden of in een positie om te nemen, 1-1/2 voor elke cavalerie-man, 1 voor elke infanterie-man nog levend en ontluchtingen, 1/2 voor elke man van jou gevangene in de handen van de vijand, en 1/2 voor elke gevangene die u hebt genomen. Als de strijd nog onbeslist is wanneer beide krachten worden verlaagd onder vijftien mannen, de strijd is getrokken en de 100 punten voor overwinning zijn verdeeld.
Opmerking-Dit spel kan worden bestreden met een grote kracht, maar als het is vocht met minder dan 50 per kant, het minimum moet 10 per kant.
(2) de klap op de achterkant spel is besloten wanneer ten minste drie mannen van één kracht elk punt in de achterste lijn van hun antagonist bereikt. Hij hoort dan een strategische nederlaag hebben geleden, en hij moet zijn hele leger terugtrekken op de achterste lijn in zes beweegt, dat wil zeggen zes van zijn bewegingen. Om het even wat liet op het veld na zes beweegt capituleerde aan de overwinnaar. Punten tellen als in het vorige spel, maar dit duurt een kortere tijd en beter is aangepast aan een krappe land met een korte rug lijn. Met een lang achterste lijn is het spel gewoon een stormloop op sommige zwakke punt in van de speler van de eerste lijn door de gehele cavaleriebrigade van de tweede speler. In plaats van de hele terug lijn beschikbaar maken voor de klap aan de achterzijde, kan het midden of beide helft worden genomen.
(3) in het defensieve spel, een kracht, de verdedigers, zo sterk als de antagonist, tweederde probeert om te voorkomen dat de laatste aankomst, terwijl nog steeds een kwart van de oorspronkelijke kracht, op de de verdediger terug regel. Het land moet geschieden door een of beide van de spelers, voordat het wordt bepaald welke ten aanzien van verdediger. De spelers dan gooien voor de keuze van de partijen, en de winnaar van de toss wordt de verdediger. Hij zet zijn kracht over het veld aan zijn eigen kant, overal tot de afstand van één beweging uit de middelste lijn — dat wil zeggen, hij moet niet elke man binnen één beweging van de middelste lijn, maar hij kan doen overal aan zijn eigen kant van die grens — en vervolgens de verliezer van de toss de eerste speler wordt , en vertrekt van zijn manschappen een beweging uit zijn rug lijn. De verdediger kan open haard onverwijld; Hij moet niet wachten tot na de tweede zet van de eerste speler, als de tweede speler moet doen.
(4) of, natuurlijk, je kan make-up je eigen!