Stap 4: Kaarttypes
Er zijn een paar verschillende soorten kaarten in magie,
Land- Zoals u in de sectie Mana geleerd, zijn land wat geeft u mana te werpen spreuken en wezens. Land kaarten kosten niet mana te werpen. Landerijen zijn permanente betekenis die ze op het slagveld, blijven tenzij verwijderd of vernietigd en kan alleen worden gebruikt op uw beurt. Kaart van een land kan worden geplaatst onderaan elke beurt. Voor het gebruik van de kaart van een land en mana krijgen, moet u Tik op de kaart. Dit betekent dat u de kaart zijwaarts, het blijft zijwaarts tot uw volgende beurt waar u al uw kaarten als je ze waar tikte laatste zet. Te tikken op een land geeft u één mana.
Schepsel- Volgende kaarttype zijn de fundamenten van uw dek. Wezens zijn wat wordt voornamelijk gebruikt voor het aanvallen van je tegenstander en jezelf verdedigen. Elk schepsel heeft een bepaalde mana kosten die u moet land kaarten gebruiken om te betalen voor, wezens zijn ook permanent. Bij het gieten van een schepsel op het slagveld moet u hen onttrekken voor die draaien, dit heet oproeping ziekte. Sommige wezens hebben capaciteiten die voorrang hebben op dagvaarding ziekte, maar de meeste doen niet. Op het bodemrecht van de kaart van een schepsel zijn er twee getallen gescheiden door een schuine streep. het getal voor de schuine streep is de macht van het schepsel, het vertelt hoeveel schade een schepsel gaat, het nummer na de schuine streep is het taaiheid, die u hoeveel schade vertelt moet worden aangepakt om het te vernietigen. op uw beurt, onontgonnen wezens kunt u aanvallen van je tegenstander, of kunt u het onaangesproken zodat ze u tegen uw tegenstanders wezens verdedigen kunnen. Wanneer u blokkeert een aanval met uw schepsel op uw tegenstanders draai, u doen dat schepsel niet onttrekken. Voor u leven punten naar beneden, moet je tegenstander je direct, aanvallen en als u blokkeert zijn/haar wezens met uw eigen wezens dan is moeilijker voor hem/haar om schade aan u, hier is een tip hoor, kijken naar de punten van uw leven als een resource moet worden gebruikt om de strijd te winnen.
Artefacten- Artefacten permanente kaarten die als magische items en apparatuur fungeren. Artefacten vereisen dat u betaalt aan hen werpt op het slagveld, dan u betalen moet voor het gebruik van een van hun capaciteiten, kunt u hun capaciteiten zo vaak als u wilt. Een type artefact genaamd apparatuur heeft een mogelijkheid die u koppelen aan een schepsel kunt, meestal geven dat schepsel een impuls van een soort.
Betovering- Bezweringen lijken veel artefacten behalve dat ze niet een kosten hebben voor het gebruik van hun capaciteiten, maar meestal u de mogelijkheid slechts één keer kunt. Aura's zijn een soort betovering die u koppelt aan een schepsel, dus vrij veel als een apparatuur.
Planeswalker- Planeswalkers zijn krachtige kaarten die echt u een impuls in het spel geven. Planeswalkers zijn verschillend van wezens en alle andere kaarten, ze draaien op de loyaliteitspunten. Een planeswalker begint met een bepaalde hoeveelheid punten en 3-4 vaardigheden, elke mogelijkheid wordt toegevoegd of afgetrokken van loyaliteitspunten. De vaardigheden die paragraaf inlassen zijn meestal zwakke maar fatsoenlijk aanvallen of acties, terwijl de capaciteiten die punten aftrekken krachtig zijn en volledig van uw tegenstander vernietigen kunnen.
Sorcery- Tovenarij kaarten zijn zoals magische gegoten door u tegen de tegenstander of tegenstanders wezens spreuken. Sorcerys kunnen alleen worden uitgebracht op uw beurt, en nadat u wat de kaart u vertellen om te doen hebt, zet u het in uw kerkhof.
Instants- Instants, zoals sorcerys, zijn kaarten die eenmaal gegoten in uw kerkhof worden gebracht. In tegenstelling tot tovenarij kaarten, kunnen instants worden gebruikt op elk moment tijdens het spel, zelfs op uw tegenstanders beurt! Dit maakt instants zeer kritisch kaarten voor uw dek, en uw stratagy.
Dit zijn alle kaarttypen in magie. Een belangrijke regel te merken in magic is dat je kunt alleen 4 van één kaart in uw dek. Ik kan bijvoorbeeld 4 blikseminslag kaarten maar niet 5 hebben. Deze regel is voor alle kaarten behalve voor basic land kaarten. u hebt zo veel fundamentele gebieden als u wilt.