Stap 4: Het hoofd en de helm
1) het eerste ding om te tekenen is Marvin's ogen. Dit is waar uw sferische raster komt handig. Zoals te zien in afbeelding 1, zijn de ogen groot ovalen aan beide zijden van de middelste lijn, op de top. Tekening van de ogen is meestal een zeer frustrerend proces, moet je ze perfect of Marvin zal er heel vreemd uitzien. Probeer tekening paar ogen op scratch papier alvorens hen te plaatsen op Marvin. Het oog aan de linkerkant moet een beetje kleiner dan het oog aan de rechterkant.
Vervolgens trekken de voorkant van Marvins helm. Dit deel vereist sommige visualisatie, dus verwijzen naar afbeelding 1 hieronder. Dit deel van de helm heeft betrekking op Marvins voorhoofd en lijkt te dekken zijn oren, als Martians oren hebben.
2) trekken een lijn rechts naast de onderkant van de helm die je gewoon drew, schaduw het en geef het een 3D-effect. De achterkant van Marvin's hoofd ook schaduw. Zie afbeelding 2 voor visualisatie.
3) zoals in afbeelding 3, trekken de twee zijkanten van Marvins helm. Deze onderdelen worden uitgevoerd naast de onderkant van de circulaire hoofd Marvin's, bij de kaaklijn. De een aan de rechterkant is ingewikkelder; het verbindt tot de dekking van het oor en de achterkant van het hoofd.
4) tekenen het bovenste gedeelte van Marvins helm is als het tekenen van een GLB afstuderen. Een kleine rechthoek in het rechtsboven deel van het hoofd en achter dit tekent wat ziet eruit als een stuk van Trident gom. Zie afbeelding 4 voor visualisatie.
5) op de top van het GLB afstuderen lijkt dat Marvin is het dragen van een bezem. Teken een rechthoek op het bovenste gedeelte van het GLB afstuderen, en vervolgens een gebogen rechthoek aan de kant. Tekenen van diverse middelgrote maatstreepjes op deze rechthoeken te maken lijken als een bezem.