Stap 5: Uw kaart omzetten in code
Kies een startpunt: De bodem verlaten hoek werd altijd aangenomen dat het uitgangspunt voor elk teken in de code van de steekproef, maar als u een afbeelding aan het tekenen bent dan kunt u kiezen elk punt in de afbeelding. Als de robot aan een afgesloten ruimte zoals een groot stuk papier of een whiteboard werkt dan wellicht gemakkelijker om te beginnen in het centrum, zodat u zo veel ruimte mogelijk in alle richtingen hebt.
In mijn voorbeeld zal ik beginnen met de zwarte rand aan de bovenkant. De groene lijn geeft het pad wil de robot te volgen. Om de robot te volgen deze weg mijn code zou zijn:
Down(); Go(1); Turn(45); Go(1); Turn(90); Go(1); Turn(90); Go(1); Turn(90); Go(1); Turn(45); Go(1);
Op dit punt opgemerkt moet worden dat elk vierkant in het raster één stap breed en één hoog is. Dus als Doodle Bot moest tekent de lijnen voor de 45° nauwkeurig zou het echt nodig om te reizen op een afstand van ongeveer 1.4 stappen (de schuine zijde van een driehoek waar elk van de andere zijden = 1). De robot niet reizen 1.4 stappen, zullen de ruitvormige oog aan de bovenkant van het hoofd van de robots een beetje kleiner dan op de kaart getoond.
In dit geval de onjuiste afstanden van de 4 zijden opheffen en Doodle Bot eindigt deze sectie van de code op de juiste plaats. Wanneer het tijd om de rest van de kop, die meerdere lijnen onder verschillende hoeken heeft, komt zal vervolgens enkele aanpassingen moeten worden gemaakt om te compenseren.