Stap 3: Processing configuratie
OK, open Processing en open het bijgevoegde zipbestand. Het bevat de bron-schets en enkele foto's. Laat ze in dezelfde map.
Controleer de lijn 52 in de code. Hier plaatsen we onze nummer van de seriële poort.
OK het is vreemd, verwerking niet direct werken met de COM-poortnummer, maar met een andere nummering. Als uw seriële poort 1 is, is het Processing-nummer 0. COM 2 -> Processing nummer 1... In mijn geval is COM16 het getal 2. (In geval van problemen, gewoon uploaden en uitvoeren de bijgevoegde schets "serial_ports.pde" in verwerking om te zoeken naar bestaande seriële poorten.)
Het Processing Schets spel krijgt de seriële gegevens van de Arduino, en de waarden worden gebruikt voor het verplaatsen van het vliegtuig.
Hoe het werkt?
De Arduino verzenden kaartgegevens alleen als de speler haar hand beweegt. Zodra de gegevens ontvangen, is een bijzondere gebeurtenis in de code van de verwerking geactiveerd:
Dus wanneer de speler de hand bewegen, wordt een nieuwe waarde voor de afstand verzonden. De Processing Schets haalt de waarde op, zoekt van de beschikbare en toepassen van de nieuwe waarde aan de variabele hoogte. Ondertussen blijft het spel...
Voor het debuggen van problemen, wordt de binnenkomende afstand afgedrukt in de console van de verwerking.