Stap 3: Kies een instelling en een schepsel. Schrijf een verhaal te animeren. Maak uw personages en rekwisieten.
Wanneer deze workshop onderwijs, is een geweldige manier aan de slag om de hand van de instelling en karakterkaarten aan de animatie-teams. De groep opgesplitst in teams van 3-5, en uw kaarten uitdelen. Een voorbeeld van een instelling is Paaseiland en een voorbeeld van een karakter is vreemdelingen. Een team zou gebruiken deze koppeling maken vervolgens een verhaal om te animeren met behulp van stop motion-video. Zij kunnen de bovenstaande storyboard-werkblad gebruiken om in kaart te brengen hun animatie vanaf begin, Midden en einde. Herinner hen eraan dat goede verhalen conflict hebben.
Beschrijven drie soorten filmopnamen - de close-up shot (teken is strak frame, bevat meestal gezicht en schouders), de middellange schot (meestal tekens vanaf de taille) en de lange-Shot (het teken is in het kader van kop tot teen.)
De volgende stap is om de teams bespreken het verhaal dat ze willen animeren en hoe ze willen om te schieten hen. Instrueren hen Regisseer van hun schoten voordat ze beginnen te schieten.
Zodra ze klaar hun storyboards, instrueren de leden maken van klei tekens zoals vreemdelingen en eventuele andere rekwisieten die deze nodig hebben. Andere materialen te gebruiken tijdens dit proces zijn paperclips, inhoudsbeleid ogen, pijp schoonmakers en bouw papier.