Stap 6: Beginnen met schieten!
Wanneer in de stop-motion-app, is er een rode knop aan de rechterkant, dat is de knop foto vastleggen. Een paar hoofdtelefoons met volumeregeling kan ook worden aangesloten op de iPad en gebruikt als de camera extern om te voorkomen dat schudden of extra beweging van de camera.
De animators vindt een foto van een stilstaand object of objecten, verplaats het object of de objecten, neem een foto, object of objecten opnieuw verplaatsen, herhalen, herhalen, herhalen. Elke foto is een unieke afbeelding in hun animatie. Wanneer ze terug spelen zal het lijken te zijn in beweging aan onze ogen en de hersenen. Dit is hoe u een stop motion animatie maken.
Andere concepten te herzien met de studenten:
1.) persistentie van visie: de theorie waar een nabeeld is gedacht om te blijven bestaan voor ongeveer een twintig-vijfde van een seconde op het netvlies, uit te leggen waarom de zwarte ruimten die tussen elk frame van de film komen niet worden waargenomen.
2.) phi fenomeen: de phi fenomeen is de schijnbare beweging veroorzaakt door een veranderende statische afbeelding, zoals in een film.
3.) frequentie in de animatie en de film is de framesnelheid. Het is vertegenwoordigd in Frames Per seconde - 24 frames per seconde-frequentie van beelden waarin de meeste films zijn opgenomen. Deze rente is de meest comfortabele voor het menselijk oog en de hersenen te verwerken van de beelden en de illusie dat ze gaan met een normale snelheid te bereiken. Schieten met een hogere snelheid en uw film zullen in langzamere beweging, schieten tegen een lager tarief en het verschijnt in snellere beweging. In de animatie, beelden per seconde heeft betrekking op de hoeveelheid foto's / tekeningen verschijnen in één seconde van animatie. HINT: 24 beelden per seconde zal het maken van een kwaliteit animatie.
5.) hand getrokken animatie is meestal shot in tweeën - dus elke tekening wordt neergeschoten tweemaal om geld te besparen, dus er 12 unieke beelden per seconde zijn. Sommige zijn zelfs doodgeschoten als 4s, dus er 6 unieke beelden zijn. Het wordt vervelend te doen 24 frames per seconde (meeste lego stop-motion zijn geschoten in 15 frames per seconde). Teams moeten beslissen hoeveel unieke beelden zullen per seconde om te bepalen hoeveel foto's van elke afbeelding die zij zullen nemen.
Ik stel voor 6 unieke beelden geschoten viermaal per stuk die zal gelijk zijn aan 24 frames per seconde en geven een glad kijken naar de animatie zonder 24 unieke opnamen instellen voor elke seconde van animatie.