Stap 3: Sculptuur - gebouw van je gezicht
Als er iets wat die we geleerd hebben in onze jarenlange halloween kostuum te maken is, is dat in een kostuum, de meeste schrikken-potentieel is in het gezicht. Het masker is daarom cruciaal in het maken van een angstaanjagende kostuum. Echter, het maken van een overtuigend eng en realistische masker is makkelijker gezegd dan gedaan. Voordat het beeldhouwen, moet u sommige denken over specifiek wat voor soort gezicht u wilt schimmel doen:
Met behulp van een verwijzing: voor halloween kostuums, veel mensen willen tot stand brengen van personages uit films, boeken of videogames. In dit geval is het een goed idee om referentie foto's, veel van hen, van het gezicht die u probeert opnieuw te vinden. Omdat u een 3D-object (gezichten zijn niet plat!) zijn beeldhouwen is het verstandig om indien mogelijk foto's van je onderwerp van meerdere kanten te vinden. In het maken van het masker Joker bankoverval nam DainiusGB screenshots (Prt Sc toets op uw toetsenbord) tijdens de film Dark Knight waar de Joker verscheen in zijn masker, en hen in een map reference gecompileerd.
Origineel idee: soms, echter, zou je liever naar een origineel ontwerp, gebaseerd op iets vind je eng. Bij het doen van een origineel ontwerp van het masker, is het een goed idee om de schets van uw idee, om een gevoel voor de verhoudingen en de massa's op het eerste gezicht dat u molding zal worden. Proberen te trekken van je personage gezicht vanuit verschillende hoeken, zodat vlees uit de 3D-vorm die u met werkt.
Bij het kiezen van uw creatieve richting voor een masker, de mogelijkheden zijn eindeloos. Iets van een roze fairy tot brandweerman kan angstaanjagende met goede Characterdesign worden gemaakt. De kunst van het maken van uw eigen karakter voor een masker kan zijn moeilijk, maar zeer de moeite waard. Om te transformeren om het even wat in een sinister, griezelig of groteske teken, moet een Volg gewoon deze richtsnoeren, evenals zijn/haar creatieve richting:
1. realisme telt! -Probeer uw masker zo realistisch mogelijk eerste, maak dan subtiel te wijzigen van functies, zoals het toevoegen van een beetje te veel massa aan de neus, of het maken van het gezicht een beetje sag. Verhoudingen zijn zeer belangrijk - probeer referencement anatomische tekeningen van de schedel, of kijken naar eenvoudige tekening gidsen voor het gezicht en hoofd voor referentie. Het is meer angstaanjagend om te zien een vervorming van het echte leven dan het is om te zien iets onherkenbaar bizar.
2. overdrijven! -In de functies die u beslist te concentreren op, overdrijven! De ogen zelfs bozer te maken of de mond nog upturned in dat kwade grijns. Wat is belangrijk om te onthouden is dat u slechts een paar eigenschappen moet overdrijven, anders begint je gezicht te verliezen definitie, focus en realisme.
3. Asymmetrie - heb je ongetwijfeld gehoord van de theorie dat meer symmetrische gezichten meer aantrekkelijk zijn. Nou, is het omgekeerde waar ook. Asymmetrische gezichten zijn vaak meer onaantrekkelijk, of, in ons geval - enger. Dit betekent niet dat u volledig de linkerhelft moet ravage of uw sculptuur, of hebben een halve glimlachend en de andere fronsen. Asymmetrie kan worden geïntroduceerde meer subtiel, met een litteken of twee, of nauwelijks misvormde functies in plaatsen. Dit is natuurlijk afhankelijk van uw creatieve richting.
4. ogen!- de meest expressieve deel van het lichaam is het gezicht, en de meest expressieve deel van het gezicht is de ogen. De manier waarop u vorm van de ogen (eigenlijk, de spieren en vet rond de ogen, met inbegrip van de wenkbrauw, wenkbrauw oog, oogleden, wimpers, (als je ze hebt) bovenste wangen, eye socket, enz.) bepaalt de totale scariness van je gezicht. Geen kwestie hoe slecht of sinistere van een mond, neus, oren, voorhoofd of iets anders kijkt, als je ogen dood zijn, zal uw masker dode kijken, en ook zo zal uw kostuum.
Nu, wanneer beeldhouwen, en specifiek het beeldhouwen met Plastiline, er zijn sommige richtsnoeren moet u die aanzienlijk zal verbeteren uw resultaten in uw eindproduct - regels die ik heb de harde manier geleerd door de jaren heen:
1. massa, massa, massa! - bij het starten van je gezicht om samen te stellen, eerst pak gezonde porties van Plastiline en start u deze toepast op uw basis massa waar de grote vormen van het gezicht zal zijn. Dit betekent - het kaakbeen, rond de mond, neus, voorhoofd, kin. Het is belangrijk in dit stadium dat je meer massa op dan je denkt dat u nodig zal hebben. Vindt u dat anders krijg je een zeer platte gezicht, dat volheid en realisme mist. Leg je hand op je eigen gezicht nu en u zult beginnen om te realiseren hoeveel diepte er is eigenlijk wat de meeste mensen hebben de neiging om te visualiseren als een plat vlak.
2. teken-zelfs in een vroeg stadium, moet je beginnen met het duwen van de shapes rond op je gezicht waar ze zijn in uw schetsen of verwijzingen. Voor ex: In de Joker Thug masker van de kaken, of vet op het kaakbeen, sag duidelijk, dus in dit stadium is het een goed idee om toe te voegen massa op dit gebied. Al wat je hebt is een ruwe schatting van gelaatstrekken, moet je beginnen met het zien van het teken komt door. Als u dat niet doet, betekent het dat u hoeft te overdrijven je meer functies.
3. Refining - zodra u hebt gekregen van uw grote massa's op de juiste plaats, de tijd om te beginnen te verfijnen ze, en waardoor ze in de subtiel expressieve functies van je gezicht. Hoe u ook besluit te doen uw gegevens is helemaal aan jou - in het masker Ogre, Aurimasmb overdreven de rimpelige plooien van de huid die vormen als een gelaatsuitdrukking is gemaakt, en heb een lange tijd raffinage van de vorm van deze plooien. Het is belangrijk op te merken dat in toepassing van gips op uw schimmel, u de neiging om te verliezen sommige definitie, dus u moet functies iets overdrijven, te compenseren.
Zodra u hebt verfijnd en verzacht uw definitieve Plastiline schimmel, u zult krijgen NAT en wilde, met gips!