Stap 6: Schilderij en detaillering
Wanneer u een verwijzing, aandacht schenken aan details, zoals:
Expressieve details op het gezicht (wenkbrauwen, lippen, kleur rond ogen)
Kleurverzadiging (gebruik geen heldere candy kleuren wanneer het ontwerp om saai tonen vraagt)
Stijl (het masker is vuil of groezelige, glanzend en natte, sprankelende of groteske)?
We gebruikten acryl verven, voor hun duurzaamheid en waterafstotende eigenschappen. Een enkele vacht is genoeg.
Voor het masker van Ogre besloten Aurimasmb om te gaan met een gehavende en geslagen look, bijna alsof bot door onder een dunne laag van de huid toonden. Verf werd aangebracht in de diepere gebieden, terwijl gebieden die zijn gerezen, en meer blootgesteld aan contact waren links ongeverfd, waardoor de schijn van gebarsten en peeling schilderen. Het gebied rond de ogen is geschilderd op een saai rood, suggereren de gekwelde en ziekelijk boze blik van het gezicht. De lippen zijn geschilderd paarse compenseren het groen van het gezicht, en toevoegen aan de bizarre aard van het gezicht.
Met schilderen gedaan, kan een andere fysieke details op het masker voor verdere effect toevoegen. Voor een mechanische ontwerp, kan men kiezen voor bouten en sluitringen of stukjes scap metaal toe te voegen. Veren, knoppen, nep haar, vacht, stokken, papier, string, kunststof, zijn voorbeelden van het oneindige aantal dingen die je gebruiken kunt om uw masker. Mijn favoriete tool voor het plakken van deze bits op is hete lijm, dat geweldig is omdat het kan zich goed aan niet-vlakke objecten.