Ik werd onlangs gepresenteerd met de uitdaging van het creëren van een fysieke programmeerproject en ik was geïnspireerd door de children's game honger honger Hippo. Ik kon met de laser cutter in het Fab Lab maken het hoofd van mijn hippo en de Modkit Micro-software voor het programmeren van de Modkit MotoProto schild en Arduino board die ik gebruikt om mijn project te controleren. De Modkit MotoProto van bestuur is gekoppeld aan een Arduino waarmee meer toegang voor inputs en outputs.
De inbreng van mijn project was mijn knop, die bestond uit twee draden (grond en spanning). Ik heb gemaakt deze knop met behulp van een modela freesmachine die een Eagle programma raadsontwerp voor de knop. Ik daarna vastgesoldeerd de twee draden aan het bestuur van de knop waarmee een koptelefoonaansluiting plug-in te worden aan het einde van mijn knop.
De output van mijn project was mijn servomotor, die bestond uit drie draden (grond, spanning en sensor). Ik heb de servomotor plug-in door solderen of inpluggen in de drie draden met een bevestigbare hoofdtelefoonaansluiting.
Eenmaal mijn knop en servomotor ontstonden ik ging toen naar de Modkit Micro-software waar ik was in staat om mijn hardware definiëren en vervolgens mijn hardware kunt ontwerpen van het softwareprogramma dat zowel mijn input als mijn output zou controleren. Ik ging naar het tabblad beheer van de software en haalde een eeuwig lus zodat mijn programma zou eeuwig blijven en nooit worden beperkt. Ik vervolgens onder de lus forever, opgenomen een if. De if kan ik mijn project program zodat als een bepaalde actie aan het gebeurt vervolgens een reactie zal plaatsvinden. Dus met dat in gedachten binnen de als ik een ingedrukte knop wat dat betekent het opgenomen "als knop ingedrukt" wordt mijn vordering, dan binnen de "als knop ingedrukt" mij troep schuin onder het tabblad uitvoer. Mijn programma nu betekent dat als de knop is ingedrukt, dan zal het gaan om de hoek die ik definiëren en instellen, waardoor de mond van de nijlpaard te openen. Nadat die hoek ingesteld was ik in een andere hoek zodat mijn hippo's mond zou kunnen afsluiten. Tussen de twee hoeken stel ik vervolgens een vertraging, zodat er zou een bepaalde hoeveelheid tijd verstreken voordat de mond zou sluiten.