Stap 19: geluid
Het oorspronkelijke ontwerp opgenomen een tick-tock geluid elke seconde geïmplanteerd met brute kracht door de code van de Arduino en een kleine piëzo-luidspreker. Hoe zit het met geluid bij de kwartaal uren en volledige uren?
Nou, ontdekte ik twee dingen, een bord geluidseffecten en geluidsbestanden op een website van het Britse Parlement. Zij waren de opnames van de klassieke Westminster chimes en akkoorden.
De Adafruit FX Sound bestuur is kleine circuit bord dat alleen door zelf staat. Het hoeft alleen 5 V power. Het bevat een 2MB flash-geheugen waar men kleine geluidsbestanden in WAV- of OGG-indeling plaatsen kan. Tot 11 trigger pinnen kunt u de bestanden afspelen. De Raad van bestuur niet erg slim. De bestanden worden gespeeld volgens de namen van de bestanden. Met het oog op de klok, worden bestanden alleen geactiveerd om te spelen, niet een lus en niet gehouden. De namen van de bestanden, zijn in dat geval, Tnn.WAV of Tnn.OGG waar nn gaat van 00 tot en met 10. Dus, trigger knop 3 plaatsen op grond, de T03-bestand wordt afgespeeld via een mini-telefoonaansluiting (bruikbaar alleen voor luidsprekers of koptelefoon.
Van de Arduino rol is beperkt tot triggering pinnen van de geluidskaart.
Ik bewerkten de samengestelde geluidsbestanden van Internet naar bestanden voor elk kwartier en in korte uurtje geluiden plus één uur geluid met een langere fad-out. De eerste drie kwart geluid heten simpelweg op het juiste moment.
De geluidskaart is alleen geschikt voor 2 MB waard van bestanden. OGG (gecomprimeerd) bestanden hebben een merkbare vertraging voordat ze beginnen te spelen en ik bleef met WAV-bestanden. Echter, met het oog op de beperkte ruimte, ik de bestanden met behulp van 11 kb PCM mono-bestanden omgezet. Dit verbruikt ongeveer 1,2 MB flash ruimte. Het verlies van kwaliteit niet kan worden waargenomen.
Afspelen van het geluid aan de bovenkant van het uur is een beetje complexer. Eerst, 4e kwartaal wordt het geluid afgespeeld, gevolgd door korte uur geluid voor het aantal uur minder een en afwerkingen omhoog met de uren geluid dat een langere fade-out.
Bestanden kunnen niet worden in de wachtrij staat. Men moet wachten tot er een geluid wordt volledig gespeeld voordat het verzoek om het volgende bestand.
De geluidseditor voorzien ons van de speelduur. Men zou kunnen denken dat we de Arduino Speel files vertellen en vertraging van het volgende bestand. Dat werkt niet omdat de code die wordt aangestuurd door de motor moet draaien zonder vertragingen.
De truc voor het afspelen van de gesequenceerd geluiden aan de bovenkant van het uur is worden 4e kwartaal bestand af te spelen en een tijd-marker (eeuwigdurende Unix seconden) 15 seconden in de toekomst. De code dan vangt die tijd en speelt de eerste van de korte uur geluiden en stelt een andere tijd marker 2 seconden in de toekomst. Met behulp van 6' oclock als voorbeeld, na het spelen van 5 korte uurtje geluiden, is de laatste het uur geluid dat een langere fade-out heeft.
Ik gebruikte een paar zeer kleine computerluidsprekers. Zowat alle sprekers deze dagen worden aangedreven door USB, voegde ik een USB op de control box leveren de 5 volt naar de luidsprekers.
Het standaard volume doet niet rammelen de muren maar is zacht genoeg om aangenaam zijn.
Ik heb de Arduino schets hier niet opnemen. Als u wilt dat het vraag.
Tot slot is hieronder een voorbeeld van een geluid.