Stap 6: programmeren
Programmeren is een van de belangrijkste onderdelen in onze hovercraft. Wij programmeren om verbinding te maken met de signalen van de afstandsbediening en de elektronische componenten die onder bepaalde controlerende signalen werken. De programmering is gebaseerd op de Arduino Board programmering, die kunnen worden geleerd en bedoelde op de officiële website.
De hovercraft programmering bestaat voornamelijk uit twee delen:
1. Haal de signalen van de afstandsbediening en breng dit in de vormen die kunnen worden herkend door elektromotoren en servo's.
2. Stuur de signalen naar de elektronische onderdelen te laten werken zoals wij willen.
Om onze controle op continue, kiezen wij de zes kanaals afstandsbediening ontworpen voor modelvliegtuigen in plaats van een PS2 controller. Deze controller kan het geven van een continu signaal, waardoor het makkelijker om te controleren de richting van de hovercraft en aanpassen van de snelheid handiger.
De arduino-programma kan worden onderverdeeld in twee parts。 Eerst overbrengen we het signaal van de afstandsbediening naar de digitale ones. Vervolgens wijst u de nummers toe aan het bereik dat de motoren nodig hebt, bijvoorbeeld 0-180 voor de servo. Dan sturen we het signaal naar de motoren en de servo. Let op, wanneer we de controle van de motoren, wij beschouwen ze als servo's. We kunnen ofwel ze digitale signalen in het bereik 0-180 of stuur microseconde signalen tussen 1000 en 2000.
Op deze manier kunnen wij controle van de snelheid, de richting en de hijs kracht van de hovercraft.
By the way, zowel de model programma's over het overdragende deel en de controle van elektromotoren en servo's vindt u op de officiële website of andere technische websites. U kunt ook e-mail me als je vragen tijdens programmeren hebt.