Stap 1: Ontwerpen van Concept
Hierboven is het diagram van het concept van ons ontwerp. Zoals u kunt zien, de kern van onze hovercraft racing is een Arduino Mega 2560 micro-controller, dus de hovercraft is slim. Een draadloze PlayStation 3 joystick wordt gebruikt als de afstandsbediening, dus we aan het begin van elk ras moeten, koppel de joystick en de Arduino board. Omdat de Playstation 3 joystick uitvoerig voor goede gaming ervaring ontworpen is, is onze hovercraft besturen leuk.
Het meest unieke deel van ons ontwerp is de positie van de belangrijkste schroef. In tegenstelling tot alle andere traditionele ontwerpen lossen we de propeller op een servomotoraan de voorzijde van het lichaam, om het naar voren trekken in plaats van te duwen. De vindingrijkheid is geïnspireerd door mijn vader's oude sedan. Het wordt gestuurd door te draaien de voorwielen, dus het is gemakkelijk te sturen wanneer gaan vooruit maar moeilijk doen wanneer omkeren. Vanaf dat we ervan uitgaan dat steering gears aan de voorkant maakt het makkelijker om te sturen. Aangezien de servomotor de richting van propeller stuwkracht veranderen kan, kan de hovercraft gemakkelijk worden gestuurd.
Je misschien hebt gemerkt zijn er twee kleine schroeven vast aan beide zijden. Deze twee schroeven wordt vastgesteld op twee ondersteunende steer motoren, die extra gestuurde koppel voorziet de hovercraft. Aangezien de renbaan is kronkelende, sommige van de draaisel zijn zelfs scherper dan 90 graden, goed sturende capaciteit: kampioenschap. Door toevoeging van de ondersteunende stuurgroep, kan onze hovercraft zelfs omdraaien zonder gaan vooruit.
Wat betreft het hijs deel, wordt een goedkope computer koelventilator gebruikt om het verheffen van het systeem. Een verzegelde PVC schort is ontworpen voor het verhogen van de efficiëntie van de ventilator.
Om te remmen zelf draaien wanneer de hovercraft is opgetild, wordt een gyro toepassingsgebied gebruikt voor het detecteren van de hoeksnelheid van het basisbord. De detectie is verzonden naar de Arduino board, en bepaalde correctie zal worden aangebracht door de Arduino, zodat de hovercraft kan gaan rechtstreeks voor lang.
Het kan zijn een beetje verwarrend dat de vorm van de in het diagram weergegeven basisbord van die van het echte beeld verschilt. De reden is dat de ronde vorm niet eenvoudig om te maken met de hand, is zodat we kiezen voor rechtstreeks gebruik van de rechthoek houten planken .