Stap 2: Het toetsenbord te gebruiken als een interface Hack
U kunt kopen van encoders pre-gemaakt en bespaart een hoop tijd, of u kunt doen op de goedkope en besteden een heleboel tijd solderen. Ik geef de voorkeur om zoveel mogelijk zelf doen, zonder de aanschaf van speciale onderdelen.
Het toetsenbord uit elkaar te halen en binnen vindt u een stukje doorzichtig plastic folie. Het is eigenlijk twee stukken die u moet scheiden. Na te doen, neem een sharpie en markeer de contacten die overeenkomen met de toetsen die u wilt gebruiken.
Ik gebruikte de volgende sleutels: tabblad, esc, ctrl, alt, R, F4, voer, num lock en de nummers 2,4,5,6,8, allen van de num-pad, dat zeer belangrijk is. De getallen langs de bovenkant van het toetsenbord werkt niet. Dit is omdat ik 2,4,6 en 8 als de omhoog, omlaag, links en rechts controllers voor de emulator gebruikt. Door de grendeltoetsen inschakelen, bepalen deze dezelfde nummers de muiscursor. De sluizen van num Hiermee schakelt u Plaktoetsen. De sleutel van de nummer 5 is de linker muisklik. Als u een 8-weg joystick gebruikt, kunt u de nummers 7,9,1 en 3 ook gebruiken voor de respectieve diagonalen. Ik koos om Houd het simpel met een 4-weg joystick aangezien het ging slechts om te emuleren en old school NES.
Binnen de emulator, kunt u kiezen welke toetsenbordtoetsen bepalen wat. Dit is wat ik gebruikt:
Belangrijkste knoppen:
UP---num pad 8
DOWN---num pad 2
LINKS---num pad 4
RECHTS---num pad 6
START---invoeren
Selecteer---tabblad
B knop---ctrl
Een knop---alt
Secundaire knoppen:
Muis modus---num-lock
Reset---ctrl + R
Verberg/Toon menu---esc
Muisklik---num pad 5
Afrit---alt + F4
Nu hebt u sleutels gemarkeerd op de films, moeten we sporen de contacten uit en zie welke pin correspondeert met welk contact. elke film zal hebben een eigen set van pinnen. Één set zal gronden en de anderen zullen opent. De film die de gronden zal de minste hoeveelheid pennen hebben. Mijn aarding film had 8 pinnen en de open film had 20 pinnen. Bijvoorbeeld: het nemen van de R-toets op het blad van de grond en met behulp van een multimeter in continuïteit modus, ontdek welke pin van de 8 pinnen tot de contactpersoon voor de letter R. leidt In mijn geval was het pin 5. Doet het zelfde ding voor de letter R op het open veld geeft de R-toets komt overeen met pin 11. Nu weten we dat als we die twee pinnen raken elkaar, die de letter R. activeren zal Dat is hoe een toetsenbord werkt. Herhaal dit voor elke toets op het toetsenbord die u gebruiken gaat, het maken van een lijst van deze informatie als je gaat.
Soldeer de draden tussen de contactpunten die u nodig hebt en een printplaat van prototyping van radioshack. Een leuke tip is, als u eenmaal uw soldeer punt gedaan, het hele ding in hete lijm smoren zodat geen draad per ongeluk krijgen trok.
Zodra de interface voltooid is, zal u de knoppen draad prototyping uitbrengen.