Stap 5: Prepping & laden van het spel
Dit is heel belangrijk! Zorg ervoor dat bijzondere aandacht schenken aan deze volgende twee stappen!
Hiervoor moet u het spel systeem van uw keuze en de geopende game cartridge. Ik gebruik hier een GBA SP, omdat er veel meer werk dan de GBC of GB. Ik heb een originele Game Boy Advance met daartoe, maar ik weet zeker dat er genoeg ruimte om te werken op het spel.
De cartridge (met de rug en karton samen) en zet het in de sleuf van de GBA (of wat u). Zacht mee en het inschakelen van het systeem. Zorg ervoor dat het spel laadt soepel en geen bevriezing optreedt. Als het niet op het eerste laden, moet u het een beetje schudden. Het moet niet een probleem niettemin, en als het is, kunt u mogelijk voor een echt moeilijke tijd probeert op te slaan dat savestate.
De reden voor dit deel is omdat de batterij in de cartridge is wat houdt de savestate en (in de Pokemon games) de klok gaan. Als de batterij losgekoppeld wordt of sterft, zal de savestate opgeslagen in de SRAM (die van het spel geheugen) worden verwijderd. Om te omzeilen dat, wij het spel aansluiten op het systeem en schakel het in. Dit geeft macht aan de Raad van bestuur en laat ons toe om de batterij te verwijderen zonder de SRAM uitschakelen en dus het vernietigen van het opslaan bestand.
Ik zou aanraden het opstarten van het opslaan of ga naar een plaats in het spel waar er is constante muziek zonder pauze. In mijn spel (Pokemon Crystal), ik mijn opslaan geladen en ging naar de Pokemon Center dat constante muziek afgespeeld.
De reden hiervoor is zodat je weet dat als het spel bevriest tijdens het werken op de batterij. Het bevriest, de muziek reageert of wanneer een continue noot speelt. De reden op Pokemon Crystal dat ik niet gewoon laten op het titelscherm was omdat er veel pauzes en verdwijnt, dat zou in dit geval unuseful.