Stap 2: Instellen van de scène in C4D
3D-programma's de neiging om over waar de instellingen verschillen, maar de dezelfde fundamentele begrippen zijn van toepassing als u proberen wilt om deze zelf. De huidtextuur moet worden gewijzigd. Ondergrond verstrooiing moet op met de bijpassende kleur. En u moet renderen met wereldwijde verlichting.
1. Sleep het model naar een lege scène te importeren. Het kan enorm, brengen tot een redelijke grootte.
2. het niet importeren met texturen of bult van kaarten, dus je moeten zult toe te voegen. Maak een materiaal in de materiaal editor, tweevoudig tikken daarop te openen zijn eigenschappen. Onder Bump > Texture > Load Image importeren de bump.jpg.
3. in het kader van kleur > Texture > Load Image toevoegen de lambertian.jpg. Als u wilt prutsen met raar huid kleuren kunt u een Hue/Saturation effect binnen C4D (ik vergat te vermelden in de video je kan dit doen) toevoegen of wijzigen van de textuur buiten C4D met een fotobewerkingsprogramma. Te doen binnen C4D ga weer naar kleur > Texture > laag deze keer. Het moet de textuur omzetten in een laag, tikken daarop en het u moet nemen om de eigenschappen van de arcering. Vanaf daar kun je naar Effect > Hue / Sat / lichtheid. Ik beveel een aparte materiaal voor elke huidskleur in plaats van bewerken dezelfde voor elke render maken.
4. [Zie 1e beeld] moet u inschakelen ondergrond verstrooiing voor elk materiaal onder luminantie > Texture > ondergrond verstrooiing en reeks het aan de overeenkomstige huid kleur (om weer terug naar deze sectie als u hebt geklikt op de laag, klikt u op de ondergrond verstrooiing). U zult opmerken er al enkele presets om te beginnen (licht huid, donkere huid). Oh, en een laatste ding, ik vergat te vermelden. u zult moeten aanpassen van de padlengte naar een waarde tussen 0-2 cm, zal afhangen van hoe groot u het hoofd hebt geïmporteerd.
5. Ik zou adviseren tegen het gebruik van een standaard licht. In plaats daarvan maken een bol of een willekeurig object en een nieuw materiaal voor het (en voor elke kleur die je gaat om te testen). Zet luminantie en stel deze in op rond 700-1000 afhankelijk van de afstand. De kleur van het object maakt niet uit, alleen de kleur van de luminantie-instelling. Opmerking: Ik vond helder moet worden om hetzelfde effect als de andere kleuren een beetje helderder. Ik veronderstel dat het is omdat het alle kleuren bevat en dus op de dezelfde intensiteit niet het schijnen door zoveel zeggen zuivere rode.
6. Ik voegde ook een zacht oneindige licht op 14% intensiteit zodat je goed het oor zien kon. Zelfs in schemerige omstandigheden is het zeldzaam dat u een andere bron van licht rond de figuur niet hoeft.
7. [Zie 2e afbeelding] tenslotte om alle dit eigenlijk dat bij de renderinstellingen Vergeet niet om te schakelen op de Global verlichting onder effecten.
De standaardinstellingen voor misschien wel een beetje vlekkerig. Ik ben geen expert met deze, maar ik wist te krijgen om te renderen soepel en snel door het veranderen van de volgende handelingen uit onder algemene verlichting.
Algemene
Primaire methode: Irridiance Cache
Secundaire methode: Licht Mapping
Monsters: laag
Irridiance Cache
Opnemen van de dichtheid: laag
Vloeiend maken: 100%