Stap 2: Toevoegen van Details, poseren, actie schoten, en tekenen vanuit verschillende invalshoeken
Deze volgende stap is alles over het maken van uw karakters kijken meer gedetailleerd en meer interesting.this kan worden gedaan op vele manieren, maar ik ga gewoon over een aantal van de meest belangrijke dingen in gedachten te houden. Gedurende deze hele stap, als je iets niet begrijpt en niet iets van te maken, krijgen dan vergeet één ding: kunst etalagepop. Kunst mannequins zijn beweegbare mannequins die u gebruiken kunt om te zeggen dingen als: "wat zou deze positie eruit? Of wat zou deze hoek eruit? Wat deze teken eruit wanneer het licht uit deze hoek komt?" Ze zijn een zeer nuttig hulpmiddel voor poseren en schetsen van tekens. Na het oefenen met een voor een tijdje, en weten hoe veel verschillende poses eruit zou zien in het echte leven, kan je niet eens nodig de etalagepop meer. In plaats daarvan, zult u kunnen voorstellen hoe het eruit zou jezelf. Zelfs als u niet de eigenaar van een mannequin, zijn er tal van alternatieven. U kunt een vrij goedkoop (het hoeft niet te worden groot en luxe). Maar u kunt ook uw eigen uit pijp schoonmakers of iets. Thee zijn gemiddelde nog eenvoudiger middelen, zoals apps waarmee je een karakter, of online programma's vormen. Het eenvoudigste alternatief aller neemt enkel selfies van jezelf in de gewenste houding. Als u digitaal tekenen, kon je de afbeelding in de achtergrond en het spoor overheen voor betere praktijk. Gewoon niet besteden te veel tijd traceren; Maak je eigen tekeningen, geen kopie af iets anders, tenzij het is voor de praktijk. Dus is hier een video als u meer weten wilt over de tekening af van mannequins. Ik maakte dit zelf, maar zag dit online en dacht dat het was een zeer goed gemaakt video en kon helpen niet.
(Sommige houdingen zijn gewoon hard. Zeker, zodra u het opnieuw en opnieuw proberen u kunt tekenen een gewone persoon staren rechtdoor vrij gemakkelijk. Maar dat is gewoon saai, en serieus, wie dergelijks. Dit is waar fundamentele vormen van com in handige — als u hangt van het basisconcept hebt gekregen, u gewoon een paar eenvoudige vormen op de juiste plek tekenen kunt en je goed bent. Op deze manier je verhoudingen zal relatief correct, omdat je armen beide dezelfde grootte en vorm zullen, en uw benen zal zowel de dezelfde grootte en vorm, enz.)
Poseren:
Dus je geoefend met u etalagepop, maar u zich afvraagt, "wat kan ik doen om mijn poses cool?" Nou, eerst, bedenken wat gevoel die je probeert doen over te brengen aan de persoon die het zien van de foto. Is het snel bewegende, hart-pompen-actie? Een beschamende moment? Of misschien gewoon een saai college op school? Nu denken over wat lichaam bewegingen en posities signaal dit gevoel of situatie. Als het hart pompt actie, misschien het teken draait voor zijn leven en zijn hij de pompen zijn armen echt snel. Of misschien, hij is gewoon recht doodsbang, en helemaal over de plaats zijn zwaaiend met zijn armen en zijn hoofd is terug en zijn benen zijn wazig omdat ze zo snel gaat verhuizen. Als zij bored bent, misschien hun hoofd ligt in hun handen en benen zijn overschreden. Poseren de tekens lichaam is slechts een deel van het proces van het overbrengen van de situatie, er is ook sprake van camerahoek, gezichtsuitdrukkingen en details.
Camerahoek:
Hoe beslist u op uw camerahoek? Nou, is dit eigenlijk vrij eenvoudig. U kunt denken aan het soort bepaalde snapshots uit een film. Voor een dramatische scène zou de camera langzaam bewegen, maar voor een actie scène zou de camerahoek veranderen snel en worden overal. Het verschil is, in een afbeelding bestaat er geen verkeer. Maar laten we zeggen, bijvoorbeeld, dat je personage basketbal speelt en een dunk maakt. Als u wilt tonen een echt cool cameraweergave, u kon een birds-eye view van recht op de rand van de mand, zodat u het gezicht van de spelers, de bal en de mand allemaal echt zien kunt close-up op hetzelfde moment. Is het meest belangrijk dat ongeacht camerahoek die u kiest, het gaat goed met en van je personage pose en ze samen werken om het overbrengen van de situatie. Een andere belangrijke factor bij het afhalen van uw camerahoek, is
Gezichtsuitdrukkingen:
De derde factor voor het overbrengen van de situatie, en waarschijnlijk het belangrijkste voor het overbrengen van de gevoelens van de personages over iets. Voor het voorbeeld in het poseren, van een karakter dat verveeld van de vergadering in school, zijn gezicht ziet er misschien boos, en rood. Maar je kan ook gewoon zijn ogen dwalen rond de kamer, zodat u vertellen kunt dat hij zich in zijn eigen kleine dreamland. Dus, natuurlijk, afhankelijk van hoe u ervoor kiezen om verschillende emoties, uw persoonlijkheid tekens kan worden geïnterpreteerd zeer verschillend. Dat is waarom dit is zo belangrijk: je niet wilt om je karakter eruit als de gemiddelde chagrijnig man wanneer hij hoort te zijn van de moeilijke, nobele held. Oeps, dat zou slecht zijn.
Dus ik weet wat ik wil gelaatsuitdrukking, maar hoe doe ik dat? Wat maakt een gezicht kijken boos, verdrietig en/of gelukkig? Nou, het beste advies dat ik heb voor dit heel vreemd is: nemen van selfies. Aangezien kunst mannequins geen beweegbare gezichten hebben, vormen uw eigen gezicht. Doen alsof je bent een grote boos monster, en maak dat gezicht in de camera. Vervolgens trace over bepaalde kenmerken waarvan u denkt dat de tekens expressie het belangrijkst zijn. Vervolgens de achtergrondfiguur weg te nemen en zien of je gezicht tekens ziet er nog steeds als de expressie die u het wilde. Als dat niet het geval is, dan zet de achtergrond terug en probeer mengen in sommige andere details. In dit stadium niet het toevoegen van arcering details, u moet zitten kundig voor een gelaatsuitdrukking met alleen lijnen tekenen. Hier is een tabel met verschillende foto's die ik heb getekend voor enkel wat sommige gezichtsuitdrukkingen eruit zou kunnen zien. Hoop dat die het helpt.
Het toevoegen van details:
Het laatste ding is eigenlijk meer een overgang naar de volgende fase. Als ik zeg details in dit verband, bedoel ik de extra lijnen, die klein zijn en je niet merken zoveel tenzij u op zoek naar hen, omdat ze niet randen. Enkele voorbeelden hiervan zijn lijnen tonen plooien in kleding, spier vorm, haar lijnen, enz... Om je de waarheid vertellen, vind ik dit deel zeer moeilijk, omdat er geen mannequin te gebruiken voor dit deel. Je zou kunnen proberen een 3d beeldhouwen app, maar ik heb nooit geprobeerd met behulp van die daarvoor. Dus in het algemeen, is dit waarschijnlijk het moeilijkste deel om te oefenen.