Stap 3: Tijd om te vectoren!
Het probleem met beelden in Adobe Photoshop is dat ze zijn dat rasterafbeeldingen; dat wil zeggen zijn beelden gebaseerd op een pixelwaarde in plaats van het wiskundig via relatieve waarden wordt gedefinieerd. Dat betekent dat wanneer u de schaal van afbeeldingen, ze wazig krijgen of korrelig. Wat we gaan doen is deze rasterafbeeldingen converteren naar een vector afbeelding, die een samengesteld van wiskundige vectorobjecten is. Wij bewaren deze in een SVG (schaalbare vectorafbeeldingen)-indeling. We kunnen vervolgens de beelden welke schaal wij zonder verlies van resolutie willen!
Hoewel het is vrij gemakkelijk te zoeken weergegeven beelden online, vinden van fatsoenlijke gevectoriseerde versies van afbeeldingen online is een bijna onmogelijke opgave. Dat is waarom het is belangrijk dat we leren om onze eigen.
VeCTorizing Baymax, geen armor:
- We gaan om te beginnen traceren uit Baymax zonder armor in 2 kleuren, zwart en wit. Om dit te doen, open te stellen uw Baymax (geen armor) render in Inkscape. Opvoeden van het deelvenster Lagen met SHIFT + CTRL + L. U zult opmerken dat terwijl uw beeld in het doek, er geen lagen in het deelvenster is. Om dit te verhelpen, we gonna Selecteer ons imago met CTRL + A. het met uitgesneden CTRL + X. Make een nieuwe laag door te drukken op de blauwe "+" symbool in het tabblad lagen, en bel het iets zinnigs willen "Baymax Render". Plak de render met CTRL + V. Nu, wij kunnen druk op de oogbol in het Lagen tabblad en wij kunnen de zichtbaarheid in- en uitschakelen. Als alternatief kunt u gewoon een nieuw document maken en vervolgens importeren in uw afbeelding met CTRL + I.
- We zijn ook gaan te willen een soort van een achtergrond toevoegen aan de render, zodat we gemakkelijk onderscheid tussen onze vector en de render maken kunt. Voeg een laag onder de laag van de render, noemde het zoiets als "Achtergrond". Dan, met het gevulde vierkante gereedschap, die is geselecteerd in de eerste screenshot, zult u wilt toevoegen van een mooie contrasterende kleur voor de achtergrond. Ik kies een tint blauw, dat vond ik leuk om naar te kijken. U kunt hetzelfde doen aangezien u zult besteden veel tijd kijken naar dit.
- We gaan nu voor het genereren van een vector in de vorm van Baymax, stuk voor stuk gaan (dwz armen, hoofd, enz.) We gebruiken hetzelfde gereedschap als we deden voor het genereren van het pad in Adobe Photoshop; dat wil zeggen, het creëren van Bézier-krommen met behulp van het pengereedschap. Het gebruik is vergelijkbaar met die in Adobe Photoshop, hoewel nog steeds verschillend genoeg te zijn het vermelden waard. Ik heb persoonlijk mijn meest efficiënte workflow door het creëren van een snel pad door gewoon verbinding maken met rechte lijnen (te klikken van punten zonder slepen), en in sommige gevallen maken zeer ruwe curven (klikken en slepen). Ik zou dan terug gaan en pas de knooppunten met het selectiegereedschap knooppunt. U kunt het type knooppunt door CTRL + klikken op het knooppunt, of als alternatief door te klikken op de pictogrammen bij de bovenkant van het scherm wijzigen. Er is veel meer detail naar Inkscape's pen tool, en terwijl het bovenstaande als een goede basis dienen kan, leert u best door middel van experimenten. U vindt een meer informatieve gidsen hier en hier. Controleer de tweede afbeelding bijgevoegd voor de locaties van de tools.
- Zodra u uw pad hebt gegenereerd, kunt u de vul- en lijnkenmerken. Breng omhoog het menu met CTRL + SHIFT + F en vervolgens spelen met het aangezien u zou houden. Voor wat we hier doen, we gonna wilt gebruiken van een zuiver wit (255 255 255 255 RGBA, rood groen blauw-Alpha) voor het lichaam, en zuiver zwart (0 0 0 0 RGBA) voor de ogen. Elk van de stukken op afzonderlijke lagen te zetten, zou ik adviseren. U zult ook willen niet hebben van een beroerte op de stukken, dus schakelt de X voor beroerte verf.
- Als u verdergaat, vindt u het wellicht handig om bepaalde delen, die u doen kunt door het raken van het gereedschap van de ogen (op voorwaarde dat elk onderdeel is op een andere laag) tijdelijk te verbergen. U kunt ook het verlagen van de dekking van bepaalde lagen, die kunnen helpen bij het zien van zowel de tracering en de afbeelding op hetzelfde moment
- Sla uw werk!
Ik heb mijn versie van de tracering verbonden aan deze stap. Er is bovendien een PNG-bestand van de tracering.
VeCTorizing Baymax met Armor-silhouet:
- Dit deel zal worden een stuk minder tijdrovend is, gelukkig. Wilt u een nieuw Inkscape document maken, en importeer vervolgens uw Baymax met Armor silhouet PNG in het document. De standaardopties voor het importeren van PNG zijn prima.
- Nu wilt u omhoog het trace bitmap menu, die je met SHIFT + ALT + B. Check de live voorvertoning-knop doen kunt als het niet reeds wordt afgevinkt, zodat u een idee krijgen van wat het spoor zal resulteren in brengen. Omdat het beeld dat we met werken heel simpel is, opnieuw werkt de standaardopties voor de bitmap overtrekken. Zie de screenshot bijgevoegd.
- Zodra u op OK drukt, merken u waarschijnlijk niet geen verschil, dan misschien de grootte van de selectie wijzigen (u ziet dat u moest hebben van de afbeelding is geselecteerd voor de tracering te werken). Nu heb je de vector versie van dat PNG geselecteerd. U kunt verplaatsen dat opzij, selecteer de afbeelding en verwijder die. Alles wat je zult worden gelaten met nu een versie van de vector van het silhouet dat we waren geïnteresseerd in is. Perfect.
- Sla uw werk!
Het combineren van de twee stukken:
- We gonna werken off van het bestand dat we net hebben gemaakt - dat wil zeggen het silhouet. Om dit te doen, we gonna heropenen van het, en vervolgens opslaan als iets als "Baymax insluiten". Dit bestand zal de SVG van de twee vectoren gecombineerd worden.
- Wilt u nu importeren de getraceerde Baymax die we in het eerste deel van deze stap hebt gemaakt. U zult merken dat de vector die we zojuist nog zijn geïmporteerd heeft de achtergrond en dergelijke die we hebben gemaakt. Bovendien, zult u merken dat de gehele vector een enkel object nu is. Inkscape is gegroepeerd alle van de vectoren in het geïmporteerde document voor ons. We gonna wilt verwijderen van een paar van de objecten (namelijk de achtergrond en onze starter maken). Om dit te doen, we gonna Klik met de rechtermuisknop op de groep en druk op enter groep. Dit laat ons de items binnen de groep bewerken. Vanaf hier, de achtergrond en de render te selecteren en verwijderen van hen. Ook kon u dit doen door de vector die we zojuist zijn geïmporteerd met de achtergrond op te slaan en renderen lagen uitgeschakeld.
- Nadat u bent verwijderd Klik de ongewenste lagen, rechts ergens in de lege ruimte en de klap terugkeer naar een ouder. Hiermee gaat u terug naar het "hoogste niveau", van waar het geïmporteerde bestand wordt behandeld als een groep weer. We gaan nu het verplaatsen met het gereedschap selecteren (F1). Met de groep die is geselecteerd, kunt u de schaal pijlen op de hoeken om de afbeelding te schalen. Als u u CTRL ingedrukt terwijl doen, is de hoogte-breedteverhouding behouden. SHIFT ingedrukt zorgt ervoor dat de schaal ten opzichte van het middelpunt van de selectie gebeurt. Verplaatsen en schalen van de groep, totdat u hebt gevonden een positie en de schaal die u goedkeuren. Ik heb een screenshot van mijn definitieve keuze, evenals de bijbehorende SVG en PNG toegevoegd.
- Sla uw werk!
Het was op dit punt dat ik besloot om een beetje plezier met Inkscape, en besloten om te traceren van een versie van de brug van San Fransokyo, om een mooie wallpaper. Ik heb de PNG- en SVG-bestanden toegevoegd voor dat dit zo goed. Een heleboel dezelfde procedure als de Baymax overtrek waardoor het betrokken, maar was er wat leuks met kleurovergangen die u bent van harte welkom om te verkennen op uw eigen. Bron voor de brug
.