Stap 3: Plukken een taal
Als het gaat om het kiezen van een taal code daar bijna een oneindige hoeveelheid keuzes. Wanneer beginnen zijn er echter een paar eenvoudige maar zeer krachtige talen te leren. De specifieke taal gekozen hoofdzakelijk zal berusten op het publiek en middellange we eerder hebben besproken en de functionaliteit van de toepassing. Verwijzen naar de bovenstaande tabel als een korte handleiding om de talen en lees meer over elk hieronder.
Python
Python is een relatief nieuwe taal in vergelijking met de andere drie die ik zal bespreken. Het is echter een zeer nuttige taal. Het heeft de syntaxis van de gemakkelijkste om te leren kan en dit is een grote trekken voor veel mensen, maar dit gebrek aan structuur soms verwarrend voor nieuwere programmeurs. Ik zou adviseren gebruikend Python als u wilt iets zwaar wiskundige te doen of iets te automatiseren.
Java
Java is de gouden standaard in beginner talen. Meeste inleidende niveau codering klassen worden onderwezen in Java en er zijn een paar goede redenen hiervoor. Allereerst heeft het een zeer goed gedefinieerde set van regels voor de syntaxis die bijdragen tot het scheppen van goede coding gewoonten. Ten tweede is het een goede keuze voor vrijwel elk type van programma. Echter, dit is ook de ondergang want het is niet zo gespecialiseerd als andere talen. Ik zou het aanraden van Java als u wilt doorgaan codering voorbij dit één project. Het is ook de taal die is vereist voor elke Android programmeren als dat uw doel.
C++
C++ is een prachtige taal om te leren als u geïnteresseerd bent in een enigszins dieper inzicht in hoe computers werken en hoe de instructies voor de computer intro wat uw codering interpreteert. Het is veruit de meest krachtige van de talen die ik praten over hier, maar alleen vereist een beetje meer inspanning om te leren dan Java. Mij recommanderen zulks voor aspirant game-ontwikkelaars en misschien die al sommige Java hebben ervaren en willen hun codering kennis uitbreiden.
HTML
HTML is de taal van de website. Als u wilt maken van een website om uw publiek op een onderwerp te informeren of misschien om bij te houden vergaderingen en evenementen voor een club dit de taal voor u is. Het nadeel van de taal is het ontbreekt de mogelijkheid om veel meer dan dingen weer te geven, maar het is zeer gemakkelijk te leren en zeer flexibel als het gaat om hoe u gegevens wilt weergeven.
Als je kijkt naar de voorbeelden uit de vorige stap kunnen we bepalen dat we gebruiken van Java voor de Tip Calculator te wijten aan het vermogen willen zouden te maken mobiele op Android-apparaten. Wat betreft de Area Calculator kunnen we ofwel Python gebruiken als gevolg van de wiskundige aard of C++ als we een meer robuuste stuk van software wilden.