Stap 1: Plaats uw schepen als een heimelijke Pro
Om uw schepen in de meest ideale locaties, kunt u de volgende tips...
1.vermijden de meeste-geraden plaatsen (deel 1). Na het spelen van een heleboel slagschip, en observeren de meest routinematig geraden locaties, heb ik ontdekt dat kolommen 1, 5 en 10 zijn letterlijk de hoogst kolommen EVERY TIME geraden. Als u uw schepen het stealthiest verbergen wilt, altijd moeten vermijden dat ze in deze kolommen.
2.vermijden de meeste-geraden plaatsen (deel 2). Naast het vermijden van kolommen 1, 5 en 10, ook ergens dat je gemakkelijk kunt zeggen of dat rolt de tong gemakkelijk te vermijden. Mensen hebben de neiging te tweede-gemoedelijk--raden natuurlijk--de plaatsen die zij gemakkelijk kunnen zeggen. Ik weet niet waarom dit, per se is, maar het is een feit (enkel het op de proef gesteld). Dergelijke plaatsen zijn: B2, J9, E3, I9, enz. Dus...
3.uw schepen ter moeilijker-naar-zeggen locaties. Dingen die niet roll off de tong gemakkelijk zullen uw beste weddenschap voor het verbergen van uw schepen. Dit kost veel meer gedachte en strategische plaatsing, welke in turn, levert betere resultaten en meer overwinningen voor u! Dergelijke plaatsen om te zetten van uw schepen zijn: H8 I2, F6, C7, enz.
4.meer verticale schip locaties gebruiken. Als u uw schepen meestal verticale plaatst, zal het helpen hen krijgen hit, een stuk minder. Horizontale schepen nemen over meer kolommen, waardoor je tegenstander een voordeel aan het vinden van hen vroeg veel meer ruimte in beslag. Wanneer iemand is het scannen van hun bestuur voor uw schepen, zal ze de neiging om te kijken over het bord (meer dan ze kijk op en neer van het bord) voor een guess, wat betekent dat ze zullen beginnen met het kijken naar de horizontale ruimte en de hiaten (natuurlijk) bij het bepalen van waar ze denken dat uw schepen zijn. Mijn gok is dat het waarschijnlijk natuurlijke omdat (in Noord-Amerika en een heleboel andere landen) we links aan recht horizontaal lezen. Dus, als je ze verticaal plaatst, u verminderen uw kansen op de schepen kan worden gevonden. Nu, in plaats van je tegenstander zien de kloof op hun bord en raden uw schip op de A1, A2, A3 en A4... uw schip is nu verborgen beter op A3, B3, C3 en D3 (bijvoorbeeld). Gewoon door het lezen van deze twee sets van vier (A1-A4 en A3-D3), heb je bericht was het makkelijker om snel lezen A1-A4 en dat uw hersenen soort "hik" of "stottert" (aka u had om het te lezen een beetje trager) proberen aan te passen aan het lezen van A3-D3? Zie de reden waarom dat is volgende...
4a. Zodra uw schip is gebleken, de natuurlijke denk voor je tegenstander is te raden in numerieke volgorde. Dit is gewoon hoe onze hersenen worden onderwezen te functioneren (bijvoorbeeld wanneer u onderwezen bent om te tellen, u zeggen 1, 2, 3, 4). Dus, wanneer je tegenstander gissingen, zij zal waarschijnlijk denk dat het volgende nummer horizontaal na de "hit" locatie op uw schip. Als uw schepen zijn horizontale (A1, A2, A3, A4) ze zal worden verzonken in een haast. Als ze verticale zijn, zal u enige tijd kopen terwijl je tegenstander probeert om erachter te komen welke manier uw schip wordt geconfronteerd.
5. Houd uw schepen in hechter groepen. Zoals u in de tweede foto zien kunt, worden mijn eerste twee schepen verticaal geplaatst in de kolommen 2 en 3 binnen een kortere afstand van elkaar. U zal ook merken dat de andere drie schepen in een kleine groep midden onderaan zijn rechts van het bord. Wanneer mensen zijn gissen waar zij denken dat uw schepen zijn, ze hebben de neiging te raden sporadisch. Bijvoorbeeld, als ze zinken van een schip op F6-I6, zullen hun volgende gissingen ergens verder uit de buurt van die (alsof ze een ruime overwinning op dat één locatie gekregen en nu is het tijd om te gaan elders). Dus houden van uw schepen dichter bij elkaar zal resulteren in wezen raken (en gezonken) minder. Just zeker niet om te zetten van uw schepen zo dicht bij elkaar dat hun pleinen zijn ontroerend horizontaal of verticaal (diagonaal is OK). Anders, wanneer je tegenstander een schip raakt en begint andere pleinen rond het gissen, misschien ze beginnen vernietigen een tweede schip daarbij.
Opmerking: Zelfs nadat uw tegenstander een verticale schip zinkt, is het zeer zeldzaam dat ze beginnen gissen meer verticale ruimten. Dus maak je geen zorgen, invloed dit meestal geen op de bovenstaande tips helemaal. De meeste mensen vasthouden gewoon aan gewoonte :)
6. sommige lege ruimte achterlaten. Deze tip is gewoon geweldig! Het is grappig om naar te kijken je tegenstander raden alle deze plekken in uw gap omgeving-- en steeds geïrriteerd dat ze kunnen niet vinden uw schepen! Ze doen dit omdat deze reus gap "zeker" op hun boards tussen (of buiten) hun witte pinnen "moeten" bevatten een schip! Het is de natuurlijke verlangen van onze hersenen symmetrie geven dingen. Als er een bos van witte pinnen op de bodem, dan er moet een schip te raken en rode haringen bovenaan zetten. Dit is de manier waarop die onze hersenen werken. Dus, om te sterk verwarren uw tegenstanders EVERY TIME, laat wat lege ruimte. Dit wordt bereikt door het organiseren van uw schepen zoals vermeld in #5 hierboven.
TIP: Houd alleen een (niet meer dan twee) kleinere schepen horizontale om te voorkomen dat uw tegenstander vangen op uw techniek... houdt hen telkens gissen! Als uw tegenstander lijkt te vangen op, zet hem plotseling tot meestal horizontale locaties en slechts een paar verticale ones. Schakel vervolgens terug opnieuw.
NOTE: Studie van de tweede afbeelding hierboven voor een beter idee van schip plaatsing (die gebruik maakt van deze tips). Dit was een werkelijke spel ik speelde tegen iemand, en dat was de echte resultaten. Misschien zal u perfect uw techniek om een "shut out" spel (waar u hebt gezonken schepen van uw tegenstander voordat ze een van jou zinken kunnen)... als dat zo is, zorg om commentaar hieronder (misschien met een foto van de winnende schip plaatsing)! : D