Stap 2: Strategisch denk je tegenstander schip plaatsing
Hier zijn enkele tips voor meer nauwkeurig guessing uw tegenstander schip plaatsing:
1. het omgekeerde van de vorige stap. Denk dat overal dat ik je moet niet uw schepen, noemde omdat ze zal hoogstwaarschijnlijk de plaatsen dat je tegenstander hun schepen heeft.
2. en, ja, denk je meestal horizontale patronen met slechts een paar verticalen. Zoals u in de eerste afbeelding hierboven (hetzelfde spel uit de vorige stap foto) ziet, mijn tegenstander had drie schepen horizontaal geplaatst en slechts twee verticaal.
3. veronderstel ook sporadisch. Het is gebruikelijk dat je tegenstander zal hun bord "symmetrische" door het plaatsen van hun schepen gelijkmatig omheen te maken mooie patronen (zoals ik al zei, dat is natuurlijk voor onze hersenen om te doen), dus denk dat al deze plaatsen. Opnieuw, zoals u in de bovenstaande afbeelding ziet, mijn tegenstander gelijkmatig geplaatst zijn schepen zijn overal.
4. zoeken naar patronen. Een ander ding dat onze hersenen doen: patronen maken. Misschien je tegenstander maakt een vierkante patroon en lagen van hun schepen rond de grens of in een vierkant rond het centrum? Misschien je tegenstander maakt een brief, zoals een C of een G? Misschien maken ze half en half (zoals mijn tegenstander deed boven) waar ze zetten de helft horizontalen en verticalen helft? Enz. ZAL er (bijna altijd) een soort van patroon die kunt u zien. Praktijk spelen met vrienden en familie, zodat u kunt ingaan op hun meest algemeen gebruikte patronen, en dus kunt u beginnen met het herkennen van hen tevoren als een pro. Elk gezinslid zal meestal hebben hun "tried and true" methoden en patronen die ze die hebben ze de neiging om te gaan met vaak.
5. middelste locaties guess. Ik niet gemiddelde raden het midden van het bord hier. Niet dat dat verkeerd is om te doen (lol), het is gewoon niet wat ik betekent daarmee. Wat ik bedoel is als u een gat hebt op je board waarvan u denkt een van hun schepen dat zou, denk dat het midden van waar hun schepen realistisch zou kunnen zijn. (Zie tweede foto voor betere visuele van wat ik bedoel). Dus, bijvoorbeeld: als u denkt hun drager dat (de 5 peg een) kon worden tussen B1 en B7... dan denk rond B4 of B5, omdat of u in vijf van B1 rekenen of u in vijf van B7 rekenen, B4 of B5 een hit worden zal, als hun drager er is. Door te raden middelste locaties zoals dit (en niet de "edge" locaties--aka eerste en laatste locaties--in een gat), voorkomt u tijd te verspillen raden in hetzelfde gebied op zoek naar een schip dat er helemaal niet. Dus, u te verplaatsen op sneller vinden hun schip te winnen.