Hallo iedereen! Enkele maanden geleden ik begonnen aan een project om te bouwen een spelconsole 100% vanaf nul, gebaseerd op de Pentium III processor. Nou ja, alles behalve de CD drive en macht levering. Dit is een work in progress, dus ik zal het bijwerken telkens als ik een grote update. De specs zijn als volgt:
800 MHZ Pentium III Mobile CPU (hetzelfde als in de originele Xbox, maar op een hogere frequentie en tweemaal de cache ruimte)
Custom ontworpen NB/GPU combo op een XC7A200T Artix 7 FPGA
256 MB DDR RAM (64 MB gereserveerd voor video en 1 MB voor het besturingssysteem)
ATSAMV70Q21 ARM microcontroller voor de South Bridge / DSP
100 MHZ FSB klok
128 MB flash voor core OS en bibliotheken
SD-kaartlezer voor Game saves en andere dingen
Gemodificeerde Laptop CD-station
10/100 base-T Ethernet
Bluetooth voor de afstandsbedieningen
Met deze specs, verwacht ik niet dat dit ding krachtiger dan de Game-Cube. De belangrijkste kwestie is het uurwerk van de FSB, die voor de Game-Cube ongeveer 130 MHZ is. De GPU, NB en DSP gaan worden ontworpen door mij, dus het zal een tijdje duren om ze werkend te krijgen precies goed. Ik ben elke belangrijkste component van de console splitsen in hun eigen stappen om dit project gemakkelijker te navigeren. Het maakt niet uit hoe lang het is geweest sinds de laatste update, ik ben in feite nog steeds werken aan dit project en ik om het af te zweren. Als ik ga door dit, commentaar dus ik weet hoe ik doe (vragen, suggesties, help, likes, hekel, enz.) Nu hier is het: de voortgang van de Dingo Console!