Stap 3: Het DSP
Dit deel kreeg de meeste aandacht omdat ik dacht dat het zou de gemakkelijkste. Boy was ik verkeerd. Het DSP wordt verondersteld ter ondersteuning van twee audio formaten: WAV en mijn eigen DST. Maar voor de DST-indeling, er een grote glitch in het of de encoder of de decoder, niet zeker weet is welke. Maar voordat ik in dat krijgen, zal ik uitleggen hoe ik wil deze DSP om te werken.
DST (Dingo Sound Track) Audio-indeling
Het audioformaat registreert alleen twee gegevensitems per monster: de amplitude en het aantal frames sinds het laatste monster. Ik zal uitleggen. Bij het converteren van een audio-bestand (WAV bijvoorbeeld), het vergelijkt de huidige steekproef met de vorige. Als het vaststelt dat het huidige voorbeeld amplitude richting ten opzichte van het vorige voorbeeld schakelt, registreert het in het vorige voorbeeld en het aantal frames sinds de laatste record. Het blijft gaan tot het einde van het bestand. Een van de bovenstaande afbeeldingen wordt visueel uitgelegd. Ik ben nog steeds verbaasd over de vraag waarom dit niet werkt, misschien heb ik mijn wiskundeleraar raadplegen voor hulp. Ik zal sommige vormen van de Golf gemaakt zodat ik kan zien wat er precies aan de hand is.
Het Hardware gedeelte
De DSP's gonna worden geprogrammeerd op een
ATSAMV70Q2 microcontroller. Het zal output 8 bit stereogeluid met 44,1 KHZ sample rate. Het zal zitten kundig voor maximaal 16 sound tracks tegelijk afspelen en 32 FX processors zullen hebben. Een FX-processor is dat iets als een nabewerking filter kunt u een beetje zest toevoegen aan de audio aan een sound-track toegevoegd. Het zal hebben verschillende effecten, waaronder echo, static, overdrive (dat is in principe opzettelijke audio clipping), herhaling, golfvorm mengen, en meer als ik aan iets nuttigs denken kan voor nabewerking. Laat me weten van eventuele effecten dat u kerels willen dit ding doen.