Stap 4: Hoe om te luisteren, deel 1: luisteren
Nu komen we bij de geluiden. De soundcloud boven bevat alle van de opnames die ik weten heb te krijgen op soundcloud zoals van wanneer je dit leest. Er zullen meer.
Dus waarom moet u instructies over hoe om te luisteren naar hen?
Nou, misschien niet. Maar ik werd verteld door Pier 9 personeel dat meeste instructables gebruikers grote fans van één richting waren, en deze opnamen afwijken van dat iets klinkt, dus ik dacht dat ik zou enig houvast geven op wat om naar te luisteren. Deze stappen zijn niet verplichte lectuur zo veel als ze een overzicht zijn van hoe ik het aanpak van consumptie van de geluidskunst.
Eerst aanbevelen af, voor een absoluut fantastisch overzicht van veld-opname, waarom het heeft gedaan, etc, ik sterk Van Lawrence Engels A Beginners Guide to artikel veld opnemen. In feite, ik adviseer het zo veel dat als u leest voordat u de rest van deze stappen leest, zul je merken heel wat gelijkenissen.
Bij de eerste luisteren, kan de eerste verwachting zijn te horen iets "samengesteld". Ik bedoel, ik heb het geluid opgenomen, waarom niet regelen het tot iets muzikale, recht?
Ik vaak gevraagd "Dus wat gaat u te componeren met dat?" bij het nemen van de opnamen. Mensen vragen zich ook af waarom ik ben boos de allertijden.
Dit is enigszins vergelijkbaar met het vragen van een fotograaf wat voor soort collage they gonna maken uit de foto's die ze nemen. Terwijl zeker, dat kan gebeuren, er is kunst te worden in een plaats, met de apparatuur die u hebt uitgekozen en geplaatst, en het raken van de record-knop (of wat de naam van die clicky knop op de camera's waarmee de afbeelding is) wanneer u wilt. Dat is niet een een priori gebeurtenis, het vereist interventie van de kunstenaar om het ding te gebeuren. Opname niet subjectief geenszins.
Schroef het. Ik ga om te citeren rechte van Lawrences artikel:
China's Yan Jun adressen deze erkenning van subjectiviteit door veel van zijn werk. "Er bestaat geen als het documenteren van een realiteit," vertelt hij me, "er is geen kloof tussen documenteren en maken. Het punt is dat ik niet dromen bouwen door veld opname, noch door het spelen van mijn elektronica instrumenten of computer. Om te kiezen van uitrustingen, kiezen positie en duw opnameknop handelingen van het componeren. Tiny zinloos geluiden kunnen een mooie compositie. Samen te vatten kan ik deze vergelijking gebruiken – ik druk op de opnameknop = iemand maken een stuk musique concréte = Bach. "
Kon niet gezegd hebben het beter zelf.