Stap 6: Hoe om te luisteren, deel 3: nu Luister opnieuw.
Met de uitleg van het timbrale luisteren, hebben we onze luisteren mand met allerlei context en identificatie geladen. Nu laten we die weg strippen en het luisteren persoonlijker maken.
Op de tweede Luister, wat doet het geluid merk je denken, ontdaan van context? Wat zijn uw eerste connotaties en gedachten gedurende de opname? Welke gebeurtenissen heb je gemerkt, en wat denk je dat ze zijn? Gecombineerd met een concentratie op timbrale luisteren, het timbre toevoegen of verwijderen om het even wat van die indrukken?
Natuurlijk, dit zijn veldopnames, en ik heb het grootste deel van dit instructable praten over hoe ze werden genomen en wat ze van. Het kan moeilijk zijn om strip op dit punt volledig kader. Ik heb youtube-links toegevoegd voor een paar verschillende kunstenaars: Merzbow, Tim Hecker, en Jim Haynes (met de Haynes stuk waarschijnlijk meest vergelijkbaar met wat ik met dit project was gericht). Deze kunnen alle worden ingedeeld als samengesteld lawaai (ok alle muziek gecomponeerd lawaai zou kunnen worden genoemd en de classificatie van lawaai muziek is een Grand Canyon van skronk/static/whatever maar Beer met mij hier), maar ze sterk van elkaar verschillen. Die twee dingen voor het testen van de ideeën van timbrale luisteren gezegd in de vorige stap, kunt u proberen.