Stap 12: Uw eigen code schrijven
Als u wilt uw eigen code schrijven, zal u moeten leren sommige programmeer taal basissyntaxis. Met andere woorden, moet je leren hoe te behoorlijk vormen de code voor de programmeur te begrijpen. U kunt denken aan dit soort begrip grammatica en interpunctie. U kunt schrijven een hele boek zonder juiste grammatica en interpunctie, maar niemand zal worden abler te begrijpen, zelfs als het in het Engels.
Enkele belangrijke dingen in gedachten te houden bij het schrijven van uw eigen code:
- Een Arduino programma heet een schets.
- Alle code in een Arduino schets wordt verwerkt van boven naar beneden.
- Arduino schetsen zijn meestal onderverdeeld in vijf delen.
- De schets begint meestal met een header die wordt uitgelegd wat de schets doet, en wie het schreef.
- Meestal wordt vervolgens globale variabelen gedefinieerd. Vaak is dit waar constant namen worden gegeven aan de verschillende Arduino pinnen.
- Nadat de eerste variabelen zijn ingesteld, begint de Arduino de installatieroutine. In de setup-functie, wij stellen oorspronkelijke voorwaarden van de variabelen indien nodig, en voorlopige code uitvoert die wij slechts willen eenmaal wilt laten uitvoeren. Dit is waar seriële communicatie wordt geïnitieerd, die is vereist voor het uitvoeren van de seriële monitor.
- Vanaf de setup-functie gaan we naar de lus routine. Dit is de belangrijkste routine van de schets. Dit is niet alleen waar uw belangrijkste code gaat, maar het zal over en ouder, worden uitgevoerd, zolang de schets blijft lopen.
- Hieronder de lus routine is er vaak andere functies vermeld. Deze functies zijn gedefinieerd door de gebruiker en alleen geactiveerd wanneer aangeroepen in de setup en lus routine. Wanneer deze functies worden aangeroepen, wordt de Arduino verwerkt alle code in de functie van boven naar beneden en gaat dan terug naar de volgende regel in de schets waar deze was gebleven wanneer de functie heette. Functies zijn goed omdat ze u uitvoeren standaardroutines - over en - kunnen zonder te hoeven schrijven dezelfde lijnen van code over en voorbij. U kunt gewoon roep een functie meerdere keren, en dit zal geheugen vrij te maken op de chip omdat de functieroutine slechts eenmaal is geschreven. Het maakt ook code gemakkelijker te lezen. Om te leren hoe te vormen van uw eigen functies, check out Deze pagina.
- Elk van dat bovengenoemd, de slechts twee delen van de schets die verplicht zijn de Setup en lus routines.
- De code moet worden geschreven in de Taal van de Arduino, die is ruwweg gebaseerd op C.
- Bijna alle verklaringen die zijn geschreven in de taal van de Arduino moeten eindigen met een;
- Conditionals (zoals als verklaringen en for-lussen) hoeft niet een;
- Conditionals hebben hun eigen regels en kunnen u vinden onder "Control Structures" op de Arduino taalpagina
- Variabelen zijn opbergvakken voor getallen. In en uit variabelen kunt u waarden doorgeven. Variabelen moeten worden gedefinieerd (aangegeven in de code) voordat ze kunnen worden gebruikt en moeten een gegevenstype dat is gekoppeld. Lees om te leren een aantal van de basisgegevens types, de Taalpagina.
Oke! Dus laten we zeggen dat we willen schrijven van de code die een fotocel leest verbonden met pin A0 en gebruiken van de lezing die we van de fotocel krijgen waarmee de helderheid van een LED aangesloten op pin D9.
Ten eerste willen we openen de schets van de BareMinimum, die kan worden gevonden op:
Bestand -> voorbeelden--> 1. Basic--> BareMinimum
De schets van de BareMinimum moet er zo uitzien:
Vervolgens laat een kop op de code, zodat andere mensen weten over wat wij doen, waarom, en onder welke voorwaarden:
Zodra dat is alle kwadraat weg, laten we de pin-namen definiëren, en stellen variabelen:
Nu dat variabelen en pin namen zijn ingesteld, laten we de eigenlijke code te schrijven:
Als we willen om te zien welke nummers door de analoge pin is daadwerkelijk het lezen van de fotocel, zullen we gebruik maken van de seriële monitor. Laten we de seriële poort te activeren en output van deze nummers:
Bezoek de Stichtingen paginavoor meer informatie over het formuleren van de code. Als u hulp met de Arduino taal nodig hebt, dan is de Taalpagina is de plek voor jou.
Ook is de Schets voorbeeldpagina een geweldige plek om te beginnen met code rommelen. Wees niet bang om dingen te veranderen en te experimenteren.