Maya is een zeer krachtig hulpmiddel voor het maken van 3D animaties en bewegende beelden. U kunt model, textuur, licht, animeren en renderen in dezelfde omgeving. Maya's visuele interface is een krachtige en diep. Het maakt het mogelijk om zeer complexe scènes en animaties te bouwen.
Maar soms, met behulp van visuele interface van de Maya's om te bouwen van complexe modellen / objecten / scènes / animaties neemt veel tijd. Bijvoorbeeld het uitvoeren van repetitieve taken, bijvoorbeeld 1000 kubussen maken of importeren van 100s van krommen, kost veel tijd en is zeer belasten. Dit is de reden waarom u moet zorg over MEL scripting.
Ongeacht wat je in Maya doet, te weten een beetje bits van scripts zal helpen u meer efficiënt en creatief. Scripting verwijst naar de activiteit van het gebruik van de opdrachtregelinterface of de Script Editor Maya's typt in opdrachten versus met behulp van Maya's visuele interface voor het uitvoeren van acties en activiteiten.
Leren hoe te gebruiken van de Maya's Script Editor is behoorlijk leuk en gemakkelijk. De Script Editor's log echo elke opdracht die wordt uitgevoerd in de Maya's. U kunt dus gemakkelijk de opdracht om iets te doen door simpelweg met behulp van Maya's visuele interface voor het uitvoeren van de opdracht en vervolgens controleren de console opzoeken.
In dit instructable, u zult leren hoe met MEL (Maya ingesloten Language) Script in Maya maken een 3D fractal. Hier moet u een kopie van Maya 2015 of eerder en enige moed. Lets Go!
Kantlijnnotitie! Als u geïnteresseerd in de weergave van deze fractals en hun esthetische check out mijn instructable van Ambient occlusie Rendering in Maya bent