Stap 5: Begrip Fractals & recursie
Hier is een klein fragment over fractals:
Fractals zijn erg leuk omdat ze zijn mooi, eenvoudig te begrijpen en makkelijk te genereren met behulp van recursie. Wat is de recursie? Recursie verwijst meestal naar een proces of methode die oproept zich binnen de uitvoering ervan. Betekenis, noemt dit proces zich. In de war? Ja ik ook. Haar een moeilijk te verklaren en begrijpen in woorden. Zo denken wij een grote lege vierkant hebt getekend. We kunnen het ontwerp van een proces dat vier trekt vierkantjes binnen dat het grotere plein. De input voor dit proces is een plein, en de output is vier kleinere vierkantjes. Mochten we het proces van opnieuw toepassen met de kleinere vierkantjes binnen het proces, zou dan dit proces recursieve beschouwd.
De beste manier om dit te begrijpen is om te schrijven van een recursieve functie! Dus laten we dat doen. Laat een functie schrijven in Maya waarin een algoritme (set van instructies) die tot een fractal leiden zal! Hier is het algoritme in plain Engels:
- Een kubus maken
- Zes kleinere kubussen op basis van de grootte van de oorspronkelijke kubus maken
- Verplaatsen van de kleinere kubussen, zodat ze op de gezichten van de originele cube
- Herhaal stap 1-4 op elke één van de kleinere kubussen