Stap 3: Codering deel
<em>Code:</em> package com.example.button; import android.os.Bundle; import android.app.Activity; import android.view.Menu; import android.view.View; import android.view.View.OnClickListener; import android.widget.Button; import android.widget.Toast; public class MainActivity extends Activity implements OnClickListener { Button a; protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.activity_main); a=(Button)findViewById(R.id.button1); a.setOnClickListener(this); } public boolean onCreateOptionsMenu(Menu menu) { // Inflate the menu; this adds items to the action bar if it is present. getMenuInflater().inflate(R.menu.activity_main, menu); return true; } public void onClick(View arg0) { // TODO Auto-generated method stub Toast.makeText(this, "Here I am writing on instructables.", 5000).show(); } }
U kunt deze code Kopieer-Plak of schrijf het zelf. Maar onthoud, schrijven dat het helpt u om de taal te leren. Als u vragen hebt, kan je het mij vraagt in het commentaar gedeelte.
Dus is hier de uitleg:
Zoals u, in de eerste regel zien kunt, toont het pakket dat we eerder in de tweede stap hebt ingevoerd. Alles met het importeren is de widgets die we willen importeren in het project. De openbare klasse laat zien in welke klasse wij werken met. Knop een is de variabele die we hebben ingesteld op de knop die we eerder hebben gemaakt.
De eerste drie regels van eerstenegeren is standaard in ons project en het is voor het maken van de lay-out van ons project. De vierde regel van de Eerste overschrijven toont dat we aan het registreren bent onze variabele een om de widget knop 1. De vijfde regel ziet u dat we iets wilt doen wanneer klikt u op op onze knop.
De Center negeren is niet echt de moeite waard en Eva ik weet niet wat het is: D: P.
De laatste Override is de belangrijkste, omdat het laat zien welke boodschap we willen laten zien op ons scherm. De Toast is de methode voor het tonen van onze boodschap. U kunt het beschouwen als het afdrukken in C taal. Dus, wat het gebeurt meer dan er is, het eerste woord van beugel Dit is vertellen we Android om te werken aan de knop. in het midden, schrijven we onze boodschap die we willen laten zien. U kunt om het even wat schrijven in de dubbele aanhalingstekens in de sectie Toast. Zoals heb ik geschreven "Hier ben ik schrijven op instructables.". De 5000 is de milliseconden van de exacte tijd die wij willen dit bericht weergeven. Zij zijn milliseconden dus als we het omzetten in seconden zal het 5 seconden. U de tijd kan variëren en mee kunt experimenteren. Eindelijk, ziet u de show() die erg belangrijk is om onze boodschap op het scherm weergeven.
Aarzel niet om vragen me om het even wat in het commentaar gedeelte, of u kunt ook PM me. Vergeet ook niet de puntkomma aan elk einde van regel uit omdat het laat zien dat welke regel waar eindigt onze taal.