Stap 2: Extra INFO en CODE
Ik dacht dat het nuttig kan zijn voor sommige mensen, wanneer u setup het circuit, upload de code hieronder u kunt proberen voor jezelf en zie de verschillende lezingen in elke richting, in de afbeelding hierboven ik 5 posities van de joystick en de bijbehorende waarden geboden. Veel plezier met de code, speel er mee en je kunt zien uit het schema dat geen weerstand was gekoppeld aan de LED kathode, dit is omdat de uitgangsspanning is sterk beïnvloed, aangezien de joystick zelf al een apparaat van de weerstand (potentiometer is). De onderstaande code is een zeer eenvoudig te begrijpen, blijkt ON the LED op X:1023, Y:1023 en bochten het uit bij X:0, Y:0, en u kunt ook de waarden van de seriële achtergrond controleren.
- Initialisatie van de poort
- int SW_pin = 2; digitale pin verbonden om over te schakelen van de uitvoer
- int VX_pin = 0; analoge pin verbonden met X uitgang
- int VY_pin = 1; analoge pin aangesloten op Y-uitgang
- int LED = 5;
- VOID Setup {}
- pinMode (SW_pin, INPUT);
- pinMode (LED, uitvoer);
- Serial.begin(9600);
- }
- void loop {}
- int V1 = analogRead(VX_pin);
- int V2 = analogRead(VY_pin);
- int V3 = digitalRead(SW_pin);
- Als (V1 == 1023 & & V2 == 1023) {}
- delay(100);
- digitalWrite(LED,HIGH);
- }
- anders als (V1 == 0 & & V2 == 0) {}
- digitalWrite(LED,LOW);
- }
- Serial.Print ("Switch:");
- Serial.Print(v3);
- Serial.Print("\n");
- Serial.Print ("VX-as:");
- Serial.Print(v1);
- Serial.Print("\n");
- Serial.Print ("VY-as:");
- Serial.Print(v2);
- Serial.Print("\n\n");
- delay(500);
- }