Instructables Universe in Three.js (7 / 13 stap)

Stap 7: Three.js: Particle systemen in beweging

De sterren kon worden geanimeerd op verschillende manieren:

- Elk hoekpunt zou elk frame verplaatst. Dit biedt enorme flexibiliteit (om het even welk punt overal elk moment), en is hoe de meeste van het vuurwerk / fontein / Sneeuwwitje deeltje-webgl voorbeelden werken. Maar met een groot aantal punten, prestaties wordt een bron van zorg omdat de JavaScript moet lus over elk deeltje, elk frame. Als u hebt 20.000 punten met 3 dimensies wijzigen van elk frame en u wilt een zijdeachtige vlotte 60fps framesnelheid te behouden, is dat 3,6 miljoen berekeningen per seconde. Het is waarschijnlijk een beetje glijden.
-Verticale shaders kunt verplaatsen van de hoekpunten rechtstreeks in webgl. Dit is waarschijnlijk de beste oplossing voor prestaties (de JavaScript niet elk frame, en alle van de animatie is direct in webgl). Jij de verplaatsing en lawaai berekeningen direct op de GPU, waardoor de CPU volledig vrij voor andere taken, zoals de interactie van de gebruiker. Hier is een uitstekende demo en de tutorial voor dit soort truc. U moet uitchecken de tornado ook, die maakt ook gebruik van een verwante strategie. Hoewel cool op zoek, dit maakt het moeilijk om zaken zoals een gebruiker te tikken of te klikken op een ster aan te pakken. Wat betreft de JavaScript, worden de hoekpunten opgelost. Kaart brengen van de locatie webgl terug naar een JavaScript-object was ofwel onbegrijpelijk of praktisch niet mogelijk. Ik nodig had om te kunnen lokaliseren van de sterren in de ruimte op basis van de interactie van de gebruiker, zodat deze optie was.
- De punten in objecten te groeperen, en elk object onafhankelijk animeren. Dit trachten opwaarts zijnde mijn oplossing. De zes ringen voor Instructables zes op het hoogste niveau categorieën zijn zes onafhankelijke particle systemen in ThreeJS. Als u wilt maken een illusie dat het sterrenstelsel voortdurend in beweging is, draai ik elk van de particleSystems op verschillende snelheden, in verschillende richtingen, en rond verschillende middelpunten. Dit vereist JavaScript voor het berekenen van een nieuwe rotatie voor zes objecten elk frame, maar het merendeel van het werk wordt gedaan op de GPU waarmee elk hoekpunt aan een punt op het scherm. Aangezien een verwijzing JavaScript wordt gehandhaafd om elk punt, is het mogelijk om erachter te komen welk punt een gebruiker is wanneer ze het scherm onttrekt onttrekken.

Elk frame, dit gebeurt:

 <script type="x-shader/x-vertex" id="vertexshader"> attribute float alpha; attribute float size; attribute vec3 ca; varying vec3 vColor; varying float vAlpha; void main() { vColor = ca; vAlpha = alpha; vec4 mvPosition = modelViewMatrix * vec4( position, 1.0 ); gl_PointSize = size * (1.0+ 300.0 / length( mvPosition.xyz ) ); gl_Position = projectionMatrix * mvPosition; } </script> <script type="x-shader/x-fragment" id="fragmentshader"> uniform vec3 color; uniform sampler2D texture; varying vec3 vColor; varying float vAlpha; void main() { gl_FragColor = vec4( vColor, vAlpha ); gl_FragColor = vAlpha * texture2D( texture, gl_PointCoord ); } </script> 

Gerelateerde Artikelen

The Instructables University Game

The Instructables University Game

Ik had niet gepland op het invoeren van de "How to play wedstrijd" want ik niet echt een gameconsole ben. Na het nadenken, kwam ik met The Instructables Universiteit Game. Ik heb geprobeerd om mijn volwassen zoon aan bij de pret hier, maar zijn
Verleden projecten/Pre Instructables...

Verleden projecten/Pre Instructables...

I wish I would have found Instructables two or three years ago. Ik kon een deurklink van een veel meer hebben bijgedragen. Met mijn recente verplaatsen onvermijdelijk dat heb ik besloten om enkele foto's van eerdere projecten in mijn huidige huis ver
Jus te gaan met een gebraden

Jus te gaan met een gebraden

hoewel dit dom eenvoudig is, ik ben voortdurend verbaasd over het aantal mensen die geïntimideerd, zijn wanneer het gaat om het maken van een simpele jus te gaan met een gebraden. Deze jus werkt ruim aardappelen, besprenkeld over het vlees of de volg
Gedetailleerde geweven Duct Tape portefeuilles Instructable

Gedetailleerde geweven Duct Tape portefeuilles Instructable

Ja, ja, het is een ander Duct Tape wallet instructable.Hoe saai, juiste?De reden dat ik dit doe is dat ik proberen zal te doen samenballen van kennis over het bouwen van allerlei soorten Duct Tape portefeuilles en ingaan op veel aspecten zodat u zal
Steven Universe jurk

Steven Universe jurk

Een goede vriend van mij houdt Steven Universe, dus ik haar deze jurk als een gift van de verjaardag maakte. Ik denk dat dit is een echt mooie jurk, en zou een geweldig cosplay of Halloween kostuum!Ik maakte haar ook een volledige set van kat vinger
TestrBot: De $300 Universal testmachine

TestrBot: De $300 Universal testmachine

UPDATE 9-2-15: ik vrijgegeven een batch van testresultaten die aantonen dat mijn beweegredenen voor terwijl "infill"-ontwerp is de beste!* Wat is TestrBot?TestrBot is een $300 Universal Test Machine (UTM) en kan worden gebruikt voor het uitvoere
Steven Universe lumi inkodye ondergoed met crystal gem Garnet

Steven Universe lumi inkodye ondergoed met crystal gem Garnet

Een van de dingen die mijn geld kan niet kopen is prima super held/favoriet karakter ondergoed (of elke merch echt) voor dames. Elke vorm van boksers schijnt beschikbaar te zijn, en soms heb ik geprobeerd kopen sommige "jongens" grootte ondergoe
SUMO&nbsp;:&nbsp;&nbsp;Slimme&nbsp;/*&nbsp;*&nbsp;Smart&nbsp;Pulse&nbsp;Monitor&nbsp;*&nbsp;Author&nbsp;:&nbsp;Geeve&nbsp;George&nbsp;*&nbsp;Instructables&nbsp;:&nbsp;*/&nbsp;#include&nbsp;const&nbsp;int&nbsp;analo

SUMO&nbsp;:&nbsp;<youtube&nbsp;id="lDKM7UKUL5A"></youtube>&nbsp;Slimme&nbsp;/*&nbsp;*&nbsp;Smart&nbsp;Pulse&nbsp;Monitor&nbsp;*&nbsp;Author&nbsp;:&nbsp;Geeve&nbsp;George&nbsp;*&nbsp;Instructables&nbsp;:&nbsp;*/&nbsp;#include&nbsp;const&nbsp;int&nbsp;analo

src = "HalloIedereen,Ik benGeeveGeorgeeen15jaaroudeMaker/elektronicaHobbyist.IliefdeComputerVisie,AndroïdeOntwikkelingenAlgoritmeDesign.Iamop dit momentin11eRangComputerWetenschapStudentbijWeinigRockIndischeSchool.:)Zoekenmeerovermebij:href = "h
DIY zelf geactiveerd PRIVATE UNIVERSE

DIY zelf geactiveerd PRIVATE UNIVERSE

dit is mijn allereerste ooit Instructables uploaden dus, wees voorzichtig met mij.Ik maakte dit voor een kleine galerie ruimte in een ARI genoemd Constance in Hobart, Tasmanië, Australië, en is speciaal ontworpen om te worden geactiveerd wanneer mens
Knex verstek zagen instructies

Knex verstek zagen instructies

het is teruggekeerd! Ja, na 3 jaar, heb ik eindelijk besloten om te posten van instructies van mijn verstek zaag. Deze zaag is net als de oude is, behalve een paar kleine kleurwijzigingen te geven een meer consistent kleurenschema. Voor degenen onder
Pimp mijn PSP hoofdstuk 1 uw one-stop Instructable voor al uw PSP behoeften!

Pimp mijn PSP hoofdstuk 1 uw one-stop Instructable voor al uw PSP behoeften!

Dit instructable leert u sommige unieke dingen die uw PSP in een Multi-Media beest transformeren zal.Dit instructable zal u tonen hoe te:1. update uw PSP (officiële Firmware, niet Custom Firmware)2. video's toevoegen aan uw PSP (hoofdstuk 2)3. foto's
Met de Switch()-instructie als Sequencing Control

Met de Switch()-instructie als Sequencing Control

In dit Instructable, zal wij gaan over de "switch()"-instructie en het gebruik in de programmering. De instructie switch is een krachtig hulpmiddel voor het organiseren van uw programma, gemakkelijk kunt u complexe stroomdiagrammen doorlopen.In
Overleven in het wild-het meest unieke instructable tot nu toe

Overleven in het wild-het meest unieke instructable tot nu toe

u hebben net wakker om jezelf te vinden op de grond in het wild.  Vóór het opstaan vanuit je liggende positie realiseert je je dat, naast het feit dat niet in uw eigen warme comfortabele bed, u hebben gewekt in het kreupelhout onder het bladerdak van
Stalen Python Knex achtbaan - instructies

Stalen Python Knex achtbaan - instructies

is terug iedereen-staal Python!Dit model is de recreatie van mijn oudere ontwerp, met een paar kleine wijzigingen, aangezien ik nooit had specifieke foto's van het origineel. Dit ontwerp heeft natuurlijk zijn gebreken, zodat u wellicht om te knoeien