Interactieve 2


interactieve 2
Dit is een verklaring van de code voor de datatransportbesturing die ik kwam met het te krijgen van mijn 2(BS2) van de Basic Stamp praten met mijn 1(BS1) van de Basic Stamp. Ik ben de belangrijkste lussen alleen tonen. De code kijken bestanden letsmakerobots.com en hier. Bestanden of een zip-bestand.

In mijn code gebruik ik een heleboel bits vlaggen. De meeste processors zorgen ervoor dat toegang tot de Bits van een Byte of Word te gebruiken als gewone variabelen. Basic Stamp 1 en de meeste Picaxe processoren hebben gedefinieerde variabele namen voor de Bits van de eerste paar bytes van het geheugen. Meestal is het Bit0 – Bit7 of Bit0-B15 of Bit0-Bit31 om een variabele te bepalen. In beide van deze processors de variabele Bits ook kan in een andere variabele. Als mijn lichten Byte B0 de Bits zijn de variabelen Bit0 – 7 die lit1 – lit8 zijn de individuele lichten. Dit maakt testen van een licht eenvoudig. "Als lit1 = 1 then litOn" is eenvoudig.

De Basic Stamp 2 en de verwerkers zoals het gebruik van gedefinieerde subscripting toegang tot de Bits, Nibbles en Bytes van een variabele. Mijn persoonlijke lichten zijn de variabelen "lights. Bit0 - Bit7 ". Bij het testen van een variabele bits "als lghts. Bit0 = 1 then litOn ". Instelling is "litTmp = lichten. Bit0 ". Het subscript kunnen meestal niet een variabele. Kijk naar de programmabestanden in de EasyLights-artikel. Uw handleiding te lezen.

Mij vaste zo veel als ik kon. De BS1 doen seriële uit niet zeer goed. Het is stabiel en loopt als een simpele knop op een dergelijk systeem. De BS1 doet niet Bits zeer goed hetzij.

Mijn flow-control is de enige manier waarop die ik heb deze systemen te communiceren.

Mijn tekst commentaar zal worden / / in dit artikel. In de code van de Basic Stamp de ' is een commentaar.

Basic Stamp 2 het codefragment.
JP6:
"Basic Stamp 1 Project board(BS1Pj1)
' Inkomende bericht
slv1In = 0
LAGE sTx ' bericht erkennen
PAUZE 6
Leiden in de pauze
KANARIE slvRx, 396, 350, err1, [slv1Stat, tmp1]
Seriële fout aan hoe lang gewacht en foutafhandeling
ONDERBREKEN 3
HOGE sTx
' De BS1 seriële niet heel goed.
IF slv1Stat = 10 dan jp7
IF slv1Stat = 20 dan jp9
Ik krijg niets maar fouten???
errSlv1 = 0
slv1btn2 = 0
GOTO jp2
err1:
"Fout Stat", DEC slv1Stat, DEBUG ", B", BIN slv1Stat, CR
DEBUG "tmp fout", DEC tmp1, ", B", BIN tmp1, CR
IF slv1Stat = 10 dan jp7
IF slv1Stat = 20 dan jp9
errSlv1 = 1
slv1btn2 = 0
GOTO jp2
jp9:
' Work in progress
DEBUG "Btn2", DEC slv1Stat, ", B", BIN slv1Stat, CR
slv1btn2 = 1
GOTO jp2
jp7:
binSet = 1
ranSet = 1
larset = 1
rMode = rMode + 1
IF rMode < 4 vervolgens jp2
rMode = 1

' Sectie verzenden
JP2:
Als sRx = 0 THEN slv1In = 1 ' controleert of er berichten
Als pRx = 0 THEN mstIN = 1 ' controleert of er berichten
IF litSet = 1 dan jp3
IF mastSet = 1 THEN jp4

' BS1Pj1 kan alleen maar 1 hit: 10 keer
cnt2 = cnt2 + 1
Als sRx = 0 THEN slv1In = 1
IF cnt2 < 10 vervolgens jp1
cnt2 = 1

' Besturingselement voor EasyLights op BS2Pj1
JP4:
Selecteer rMode
GEVAL 1
GOSUB doLarson
CASE 2
GOSUB doBinNum
CASE 3
GOSUB doRandom
ENDSELECT

' BS1Pj1 de lichten byte verzenden voor weergave
LAGE lit1
LAGE sTx ' signalen bericht klaar
ONDERBREKEN 80 ' voor BS1Pj1
SEROUT slvTx, 396, [BS1Pj1, lichten]
PAUZE 40
HOGE sTx
HOGE lit1
litSet = 1
……………………………………………
Basic Stamp 1-code
runIt: ' knoppen tegelijkertijd
IF BS1Stat > 0 dan run2
IF pBtn1 = 0 THEN bt2
BS1Stat = 10
GOTO bt3
BT2:
IF pBtn2 = 0 THEN run2
BS1Stat = 20
BT3:
tmp1 = 66
pTx = litOff
RUN1: ' bericht van de knop verzenden
PAUSE 1 ' wachten voor master om te verlagen zijn Tx
Als pRx = 1 dan run1
SEROUT pinTx, T2400, (tmp1, BS1Stat)
PAUSE 1
pTx = litOn
GOTO jp1
RUN2:
Als pRx = 1 dan jp1 ' bericht controleren
KANARIE pinRx, T2400, mCmd, tmp1
ONDERBREKEN 3
Als mCmd <> BS1Pj1 vervolgens jp1 ' controleren op juiste adres
verlichting = tmp1
' Doen lichten op EasyLights

Gerelateerde Artikelen

Muurschildering van interactieve Spacelady

Muurschildering van interactieve Spacelady

Spacelady is een interactieve, Arduino-gecontroleerde LED muurschildering. Met behulp van een Capacitieve touch sensor, triggert de Arduino lichten en geluiden als koper tape pads zijn geraakt. Om te begrijpen van de functionaliteit van deze muurschi
3D interactieve Aquarium achtergrond

3D interactieve Aquarium achtergrond

In dit instructable, ik zal je laten zien hoe maak je een 3D interactieve achtergrond met grotten, en een onderwater zand vallen. Het is vrij gemakkelijk te maken, en is zeer goedkoop. Het kost tijd, maar het eindproduct ziet er geweldig en uw famili
Interactieve Halloween pompoen (Arduino gebaseerd)

Interactieve Halloween pompoen (Arduino gebaseerd)

HET IDEEEen pompoen die gloeit, schudt en schreeuwt... [video]Het is Halloween, dus natuurlijk, dat we moesten een project die verband houdt met die.Het idee is om een pompoen, die zintuigen van de aanwezigheid van een persoon die probeert te krijgen
Interactieve Arduino Powered LED Ski's

Interactieve Arduino Powered LED Ski's

Ziek van de saaie duisternis van de nacht skiën? Vrees niet! Arduino programmeerbare interactieve LED Ski's zullen uw avond fleuren.Dit huis gebouwd van ski's hebben LEDs ingesloten onder de p-tex en bovenste blad. Een Arduino en versnellingsmeter co
Interactieve weekkalender

Interactieve weekkalender

GroetenDe kunst van het tijdbeheer is geven enthousiasme om ons leven zinvollerBeginnen met eenvoudige ding, we weten wat we hebben moet doen wat we hebben gedaan en morgen today herziening het als onze missie vandaag, als niet gedaan maar dus we kle
S.Alt stad: QR Code interactieve muurschildering

S.Alt stad: QR Code interactieve muurschildering

S.Alt City is een muurschildering voor het centrum van Syracuse die gelijktijdig Syracuse's industriële verleden en de huidige status als een artistieke hub viert. Het beeld is op het eerste gezicht, historische, beeltenis van een pomp huis en pekel
Interactieve Multitouch Display

Interactieve Multitouch Display

tussen de Apple iPhone en Microsofts interactieve tabel, multi-aanraking displays zijn al de woede. Dit instructable zal u tonen hoe om te zetten uw beamer in een tabel van de interactieve multi-touch-display met behulp van een paar goedkope onderdel
Interactieve Bluetooth Mood Lamp

Interactieve Bluetooth Mood Lamp

Voor onze laatste Project van elektronica bouwden we een interactieve stemming-lamp, die bouwt op een vorige project (Zie voor een versie 1), maar het verschil is dat de gebruiker met de lamp via bluetooth communiceren kan! Wie moet een potentiometer
Interactieve beeldhouwkunst (Talking dubbele hoofd door ontroerende plasma ball)

Interactieve beeldhouwkunst (Talking dubbele hoofd door ontroerende plasma ball)

HalloIk ga tonen het proces van het doen van verwarring, een emotionele sculptuur in de vorm van een hoofd met twee gezichten dat verwarring met de toeschouwer wordt gesproken wanneer iemand it´s neurotische hersenen raakt, door het aanraken van het
De interactieve donatie Box

De interactieve donatie Box

Donatie vakken kunnen veel meer interessant en aantrekkelijk wanneer u ze met elektronica en een beetje van programmeren combineren. Dit instructable zal u tonen hoe te. Zoals de naam verklaart, kan donatie vakken interactief te maken u helpen veel m
LittleBits K'nex kinetische interactieve sculptuur

LittleBits K'nex kinetische interactieve sculptuur

Ik heb eerder aangetoond hoe met littleBits en erector stel onderdelen om een magnetische roerder en een monster rotatorte bouwen. Aangezien ik was in staat om station die Erector machines met de littleBits motor set besloten heb ik om te proberen om
Interactieve Electroluminescente (EL)-apparaat (TFCD)

Interactieve Electroluminescente (EL)-apparaat (TFCD)

In deze DIY instructable, is een interactieve elektroluminescentie (EL)-object gebouwd. De intensiteit van het licht EL reageert op een roterende horizontale/verticale vervorming van het object EL en daarom kan interageren met de omgeving. U ziet hie
Interactieve Dungeon Board

Interactieve Dungeon Board

Ooit gewild uw dungeoneering ervaringen nemen naar het volgende niveau? Nou, ik heb, en voor mij was het bouwen van een interactieve dungeon board de weg te gaan.Het idee voor dit project kwam te zijn toen ik moest bouwen iets met arduino voor een sc
Interactieve LED Beer Pong tafel

Interactieve LED Beer Pong tafel

Maak uw eigen interactieve LED Beer Pong tafel!Dit instructable zal u door alle stappen te begeleiden om het maken van een one-of-a-kind bier pong tafel compleet met kopje opsporen van RGB peulen, automatische bal sluitringen, een 32 x 12 ping pong b
4 x 4 x 4 interactieve LED-kubus met Arduino

4 x 4 x 4 interactieve LED-kubus met Arduino

om uit te leggen mijn 4 x 4 x 4 interactieve LED-kubus gepubliceerd voordat, een beetje meer duidelijk, zal ik proberen om mijn eerste stap voor stap instructable.Deze 4 x 4 x 4 kubus is interactief met behulp van de hoek van de top vier LED's als LE