Stap 2: De code kraken
Ik heb niet een uitgebreide kennis van programmeren. In feite, was ik nooit tot een half jaar geleden toen ik begon met het leren van Python en HTML/PHP geprogrammeerd. Helaas, Arduino ondersteunt geen python, dus ik zou niet zitten kundig voor mijn kennis er direct van toepassing. Ik heb echter een goed gevoel voor de logica van de programmering. Het moeilijkste onderdeel voor mij is te weten hoe ze het correct formuleren, en het onthouden van de functies en hoe u kunt een beroep op hen.
Dat is waarom ik dacht dat ik zou schrijven een mockup voor de code in een codering stijl, maar in mijn eigen woorden, zodat ik kon later vertalen naar daadwerkelijke code voor de Arduino. Ik opgenomen beelden van mijn testmodellen boven voor uw kijkplezier.
Ik speelde met een aantal manieren om het te doen, en eindigde met deze eenvoudige als verklaring dat gemakkelijk programmeerbare en zo kort mogelijk was. Dit was echt de enige basic functie die ik nodig voor het project hebben zou, en ik ben blij met hoe het bleek. Het was echt belangrijk voor me dat elke dungeon master zou kunnen zijn voor het programmeren van de pleinen met zo weinig mogelijk extra informatie. Heb ik besloten om de functies voor duidelijkheid en gemak programmering beperkt houden.
Ik heb twee versies van mijn uiteindelijke code opgenomen: één die gebruikmaakt van digitale pinnen, en één die gebruikmaakt van analoge. De analoge gevoeliger zijn, maar meestal heb je meer digitale pinnen te uwer beschikking.
Verbeterde degene herbergt de analoge pinnen en ook commentaar bij de code.
Hier is een link naar de github met mijn code
Verhoog het aantal pleinen op uw bord, eenvoudig maken van een nieuwe en lees variabele om de pincode die u wilt gebruiken en toe te voegen aan de rest van hen, is het zo makkelijk.