Stap 6: Arduino en MaxMSP
De Arduino is een open bron microcontroller (kleine computer) die wordt gebruikt voor ton van creatieve projecten en interactieve installaties. Het is absoluut mijn favoriete stuk van hardware te werken met en het brein achter veel van mijn eigen projecten.
Ik kon een andere Instructable schrijven over het onderwerp van de Arduino en Max (en misschien zal ik één dag), maar voor nu ik proberen zal om samen te vatten wat ik weet in een paar alinea's. Allereerst is er een groeiende lijst van manieren om Arduino en Max praten op de Arduino websitete maken.
Mijn favoriete optie voor beginners is om informatie te lezen van elk van de Arduino van digitale en analoge pinnen met Arduino2Max (download het hier). Dit is veruit de gemakkelijkste om te beginnen met en vereist geen uitgebreide kennis van Max of Arduino (niettemin, voel je vrij om check out de anderen als u meer flexibiliteit nodig hebt).
Het instellen is eenvoudig:
-Download Arduino2Max
-Download en open Arduino (als u meer informatie over de Arduino IDE en Arduino programmering wilt, Lees secties 1-3 van deze tutorials)
-Sluit je Arduino op uw computer via usb en open het bestand Ino Arduino2Max (van uw download van Arduino2Max) met de Arduino software
-Upload het programma op uw Arduino bord (hier zijn enkele tips voor het geval je vastloopt)
-Stoppen met Arduino
-Open de Max patch "Arduino2Max"
-Selecteer uw Arduino Board van het dropdownmenu (mijne heet usbmodemfa131)
-Klik op de toggle-knop om te starten
Eenmaal aangesloten, moet u de Arduino analoge waarden (tussen 0 en 1023) verzenden via a0-a5 en digitale waarden (aan/uit) via d0-d13. Kabellengte tot sommige onderdelen aan de Arduino. Probeer bedrading van analoge componenten zoals potentiometers en licht gevoelige weerstanden op analoge pinnen van de Arduino en digitale componenten zoals knoppen om de digitale ingangen van de Arduino. Dan zien wat voor soort effect deze onderdelen hebben op de uitvoer van Arduino2Max.
Net zoals we met kinect zagen, kunt u ontvangen objecten gegevens ophalen uit de Arduino pinnen in uw Max patch. Probeer deze eenvoudige patch, het info van A0 pin van de arduino gebruikt om de toonhoogte van een oscillator, en de output van pin D7 gebruikt om te activeren van notities:
<code> ----------begin_max5_patcher---------- 839.3ocyXEraiBCD8bxWgEZOr6prUXBPHqTOreGqppb.GhqL1QFSaZqZ+1Wy XnMoEHzrTRuPBic77l2L9M14woSbVI2QycP+F8WzjIONcxDvTogIUuOwIirK lSxgo4rlKEEYNyrCY9JSvoZXL7qFkE5ZqdUV2RzwaXhzqUzXs0iyc8uvcFZN 1q7i.2xmdlmnqp9MrDvmxU27K7hZetVJzBRFEF5OJFg67hKTF6Zp5ZpfrhCy vcueUN6AvF3OqYKP02ukZgTY7QzNyPNqHhTGzUkS6ooSKeLqmTTrLKiJz0nR S2AwqSVAWy1xuGo2PQFGusPiVqjYHNSPQ2wzafQxYoBBG88hbJ5mO+CjVhhM fWI4vvjrsbltHwrDqsqTdLiyIZop1ikqWrrP.t0uqT0ZU5JfkdgPNL441QxK LXujG1l8BaK6Ed7r2ayPCHyCrbBKkoMDKSXHdmOKVwGXE+n8HkVKocO+jBwT pIS+b4Dr6RX+cPO3j4iBkjQyyIoz2QItWX.qqaiDgWigMt8v1OZADvKg3N.C uD0RovxOdb2lB1oIZ0NkDUxICCkTI32OJI5bSIB5cFf7NFgsF8MFFc4kHbo9 q.U1o.Q44fntG75f1eDG3Y2x30oZh+.xWyFXNC5vY1c4dAtQpY9IRMdKBg1N y6jY79JvLzGRHwO+A1G0khpOHhNeATQT0xInknG6Lb4w36i4zmGFwfpfnRLv FDskBGP4Q6wqFzp67XB2TdazI87MgfoN22DaMxRgmJKY0.vy6TC37KYVjshp FF0u5HGu732NXjtb.S7ed0fVJfTHRycXcOwxkn41yl2EmEdtKVzxzTN8CTrb 7SVDgescP4ylh6f9TQzXpeXS4IKFlTdUnauxQ2ob7mUJGbFzk+M+YB.dKseH CkKKTw0KUcOZzqXNglqYBhlIE6OoEGLoMrjDpXeNKgkWlHg.t46EzW7rrOvw Pmly.9kBNiC6rnGvIZzPSTOPyxQCMg8.MiWcbPeJb7GM3f6Ugr23gmnuX3w+ .IkVvyxwEOGkeFus53d.mfSDM1dXjsaukpxqVR.Hl942HUub5cGSyZ6qPSYG E8VV87g6w5PTldzZSC5BksC6tnPykvL94oo+CLsikUK -----------end_max5_patcher-----------
Andere opties voor het verzenden van berichten tussen de Arduino en Max omvatten:
-verzenden en ontvangen van MIDI met Arduino - zodra je Arduino gebruiksklaar met MIDI, kunt u notein en noteout om dit te schrijven tot Max. Hier zijn enkele projecten die gebruik maken van deze aanpak:
-seriële communicatie via USB - ik ben geneigd om dit te gebruiken een veel in mijn projecten. Seriële communicatie is een partij zoals MIDI, maar er zijn niet alle bestaande protocollen om te werken met (toonhoogte, snelheid, enz.), zodat u kunt dingen te configureren wat uw project past. Check out de seriële object in Max als u geïnteresseerd bent. Hier zijn enkele projecten die ik heb gewerkt en die gebruikmaken van deze techniek: