Stap 43: Software: een inleiding tot de Software
Er is een eerlijk deel van de broncode te ziften door middel van, of het gegevens voor de RGB-peulen, animaties op het raster actief of controle van de bal sluitringen verpakking. In elke C-bestand heb ik besteld alle functies alfabetisch zodat men het stukje code die ze nodig sneller hebben kan vinden. Ik kon hebben opgesplitst de code in kleinere bestanden, maar ik koos om te houden van de controles van de functie en de belangrijkste animaties gegroepeerd, meest die is opgenomen in de bestanden Miscellaneous.c en LED_Graphics.c.
Ik heb een downloadbaar zipbestand bijgevoegd aan deze stap waarin de laatste broncode voor het bier pong tafel. De code is ingesteld op tien verschillende LED raster animaties, zes verschillende RGB-pod animaties en drie LED ring animaties tegelijkertijd de observatie van de bal sluitringen tijdens doorlopen. Alle animaties die je hiervandaan op in leren is opgenomen in de broncode gedownload van deze stap. Deze code is niet voor een RF signaal poll, echter u aanpassen kunt om te doen of download het voorbeeld-projectbestand in stap #82. Alle zipbestanden die u hebt gedownload van vorige stappen bevatten de exacte dezelfde bestanden van de bron als een ander, alleen de hoofdfunctie is het aanroepen van verschillende functies in elke stap. U kunt slechts één projectbestand uit een eerdere stap en de main() routine bijwerken met de code die u wilt uitvoeren of downloaden van elk projectbestand, wat is makkelijker voor je.
Nu is het tijd om elke functie van de tafel één voor één, één functie volledig te begrijpen voordat u naar de volgende te doorlopen. Het is het zelfde ding dat we hebben net deed in de laatste 35 stappen met constructie, alleen dit keer we het met software doen. Eerst zullen, we leren hoe te verzenden van gegevens naar de LED-raster en weer te geven wat wij wensen op de 32 x 12 pixel array.