Stap 66: Software: raster animatie: LED scorebord
De eerste ploeg te krijgen van de tegenstander team naar nul kopjes op tafel zal winnen. Telkens wanneer een kop is verwijderd van de ene kant van de tafel, wordt de score op die kant van de tabel door een verlaagd. De scores aan elke kant kunnen tussen tien en nul, met andere woorden, elk kopje op de tafel is één punt waard.
Functie-aanroep
LED_Scoreboard (UINT32 pod_sensors)
Secundaire functie-aanroepen
Update_Sensors()
Pack_Sensor_Data()
Locatie van de code
LED_Graphics.c
LED_Graphics.h
Code van locatie - secundaire functies
IR_Sensors.c
IR_Sensors.h
Uitvoering
Dit is een algemene animatie dat in het grootste deel van het programma moet worden geplaatst. Hierdoor zal de functie voor het bijwerken van de animatiereeksen elke keer dat het programma doorlopen de belangrijkste routine. Samen met deze functie moeten ook lopen Update_Sensors() en krijgen van de geretourneerde waarde van de Pack_Sensor_Data() om te houden van het scorebord de score aan elke kant van de tabel bijwerken. De geretourneerde waarde van Pack_Sensor_Data() is een 32-bits integer opgehaald en wordt doorgegeven aan deze functie. Deze functie vervolgens parseert de verpakte gegevens en bepaalt de score van het bier pong spel.
Voorbeeld van de gecombineerde
Bijwerken van de analoge IR sensor-waardes
Update_Sensors();
Bepalen of alle objecten worden gedetecteerd en verpakken van de gegevens in 'sensor_bits'
sensor_bits = Pack_Sensor_Data();
De vol sensorgegevens doorgeven in de animatie en het scorebord weergeven
LED_Scoreboard(sensor_bits);