Stap 3: testen
De eerste fase van de test was om te zien wat voor soort signaal de sensor was outputten in deze regeling. De uitvoer van de sensoren wordt een negatieve waarde vanwege de manier waarop die de sensoren zijn bekabeld met hun anode naar 0V. Als een object dichter bij de sensor wordt wordt de waarde minder wordt. Om dit te testen, werd code ontwikkeld om te lezen van de sensor en weer te geven op het terminalvenster op de computer (ik gebruikte stopverf).
De volgende fase moest sommige code schrijven om te schakelen van de LED (die op dit punt was een groene LED omdat ik niet degene die witte nog) On/Off met swipe van een hand. Dit kan worden gezien in de video 1.
De volgende test was om de LED-fade in-en uitchecken met afstand. Dit kan worden gezien in de video 2 /
De volgende fase van de test was voor het testen van een witte LED met een transistor en de batterij. De code die wordt gebruikt in de video was hetzelfde als de langzaam verdwijnende code, alleen de elektronica veranderd.
De laatste fase van het testen van het testen was voor het testen van meerdere LEDs gecontroleerd door veelvoudige sensoren. Ik deed dit (zoals in de foto's hierboven) met 4 transistoren, 8 IR LEDs en 4 wit LEDs. De uitgangen van de sensoren gaan tot A0-A4 van de Arduino, de IR LEDs zijn aangesloten in paren aan digitale pinnen op de Arduino en de basis van de transistors zijn bekabelde naar 4 PWM pinnen op de Arduino. De video toont de volledige reeks van instellingen die ik heb geprogrammeerd.
Instellingen:
1 - twinkle
2 - fade in / Fade out
3 - in- / uitschakelen
4 - reactie spel
De video toont me met behulp van de Leonardo de LEDs. Opgemerkt moet worden dat de code enigszins uit de Mega aan de Leonardo veranderde omdat ik de timerOne-bibliotheek in de spelcode intoets op de Mega en het gebruikte werkte boete. Op de Leonardo, de timerOne functie problemen veroorzaakt met de pinnen van de PWM dus ik toevlucht nemen moest tot het gebruik van een andere methode in de spelcode.