Intro te programmeren (met behulp van een rekenmachine) (8 / 8 stap)

Stap 8: Stelsel van vergelijkingen Oplosser


ik heb dit getest met 5 vergelijkingen en 5 variabelen en het duurt maar de calculator 2 seconden om op te lossen.  Haar een elke eenvoudig programma te.  Vereist wat input voordat het programma wordt uitgevoerd, zoals ik niet zeker ben als u de opdracht Prompt voor matrices kunt gebruiken.  Ik probeerde het en als u een nummer/nummers en druk op enter het krijgt boos op je.  Ik zal het programma hieronder weergeven en uitleggen onder hoe het te gebruiken.

PROGRAMMA: SYSOFEQN
:([A] ^ -1) * [B] ^ T -> [C]
: Disp ([C])

Lijkt eenvoudig.  Er zijn een paar dingen die je doen moet bij het programmeren van deze al;

U kunt geen afzonderlijk invoeren de vierkante haken en de brief voor de matrices, ze moeten in het Menu van de Matrix.  Hit van de 2de en de X ^-1 knop, nu kunt u beide hit enter for Matrix A, druk naar beneden eenmaal voor Matrix B of omlaag tweemaal voor Matrix-C.  Selecteer de matrix die u nodig hebt en druk op invoeren.  de hele [A] (haakjes met de letter) moeten alle weergegeven in een keer wanneer u dit doet.

Wanneer het zegt matrix B ([B]) aan de macht T, wat je hoeft te doen is eigenlijk treffer naar de 2e knop vervolgens de X ^-1 knop en vervolgens hit recht eenmaal en beneden keer en een beetje T moeten worden onderstreept, nu druk op enter.  Deze T middelen zetten, dit maakt het leven gemakkelijker.   Het zal verschijnen naast de [B] als een exponent.

OK, is ervan uitgaande dat u het geprogrammeerd hebt gekregen, het volgende te doen ding eigenlijk uw gegevens invoeren en uitvoeren van het programma zodat het werkt.  Kijken hoe veel variabelen hebt.  Maken van matrix A een vierkante matrix van het aantal variabelen hebt (2 variabelen, 2 x 2, 3 variabelen, 3 x 3, 4 variabelen, 4 x 4... enz).  B een matrix die 1xthe aantal variabelen maken (2 variabelen, 1 x 2, 3 variabelen, 1 x 3... enz).  Laat C, voorkeur wilt u het geheel uit nullen bestaan of worden helemaal leeg.

Matrix A u vullen met de coëfficiënten van de variabelen.  Variabelen hoeven te worden in dezelfde volgorde in elke vergelijking voor dit om te werken, dus volgorde wijzigen zoals nodig.

Matrix B (zijn eigenlijk een vector, maar maak je geen zorgen over terminologie nu) de waarden die de vergelijkingen gelijk erin zullen hebben.

Hier is een voorbeeld;

3U 1.5V + w + 0,5 x + 4 jaar =-11.75
-2u + v + 4w-3.5 x + 2y = 19
6U-3v + 2w + 2.5 x + y = -23
u + 4v-3w + 0,5 x-2y =-1.5
3U + 2v-w + 1.5 x-3 jaar =-3.5

Omdat er 5 variabelen zijn, zorg van de matrices A, 5 x 5 en B 1 x 5.  De nummers die je erin steekt een zijn de coëfficiënten en het ziet er als hieronder.   Merk op dat de eerste kolom is de coëfficiënten van alle u variabelen, de tweede kolom is alle v variabelen, derde kolom is w variabelen?  Dat is hoe je het wilt.  Ook wilt u de eerste rij worden alleen de eerste vergelijking, tweede rij de tweede vergelijking alleen... enz.  Als je delen van een vergelijking in verschillende lijnen krijg je het verkeerde antwoord.  Als u meer dan één variabele coëfficiënten in een kolom hebt, krijg je het verkeerde antwoord, dus het is belangrijk u line-up het goed, maar het neemt niet veel meer tijd om de volgorde van sommige van de variabelen vergelijkingen als u wilt.  Dus is dit wat een van de matrix moet blik zoals;

3 1.5 1 0.5 4
-2     1       4    -3.5     2
6      -3      2     2.5     1
1       4      -3    0.5     -2
3       2      -1    1.5     -3

En B moet uitzien;

-11.75 19 -23-1.5-3.5

Nu het programma uitvoeren en moet je iets aan de linkerzijde van uw scherm na een paar seconden dat ziet er als volgt;

[[  -4  ]
[2.5]
[  4   ]
[  1   ]
[  -2  ]]

Dit is uw antwoord.  De manier waarop u het gelezen is als uw eerste kolom was uw variabele coëfficiënten u dan u = -4.  Als uw tweede kolom v variabele coëfficiënten dan v was = 2.5 en vervolgens w = 4, x = 1 en y = -2.  Vanwege hoe u lees klopt het antwoord dat u waarom je moet zorg ervoor dat uw bestelling zien kunt bij het invoeren van de coëfficiënten.

Dit zou moeten werken voor meer vergelijkingen met meer variabele die voor mij, hoewel het de calculator meer tijd zal vergen.  Als u start krijgt 10 vergelijkingen en 10 variabelen kon je wachten een minuut voor uw antwoorden, hoewel er nog steeds een enorme time saver.

Gerelateerde Artikelen

Lessons Learned While gebouw een nutteloze doos met behulp van een Arduino en een Instructable

Lessons Learned While gebouw een nutteloze doos met behulp van een Arduino en een Instructable

Dus, ik vond een Instructable op de site dat leek vrij goed. U ziet, ik wilde de kracht van een Arduino te lopen van een nutteloze doos. Ik wilde bouwen en programmeren met behulp van de Instructable vond ik op de site. Niet alleen dat, maar ik ging
De Linkit met behulp van een Raspberry PI Program

De Linkit met behulp van een Raspberry PI Program

In dit instructable, ik ga u tonen hoe te programmeren van de Linktit een bord met behulp van een Raspberry Pi, en ook seriële communicatie met het vast te stellen. Dit instructable ziet u hoe u een micro-controller (één Linkit) en het werk van een m
$4 WiFi deur Alarm met behulp van een ESP8266 #IoT

$4 WiFi deur Alarm met behulp van een ESP8266 #IoT

In dit IoT-project zal ik u tonen hoe te maken van een WiFi-deur alarm die u alarmeert, waar u ook bent!Ik had zijn idee van het ontwerpen van een wifi toegelaten deur alarm, nadat een vriend het huis was ingebroken.Hier is een kort overzicht van hoe
Hoe maak je een enkele LED knipperen met behulp van een Arduino Uno Board

Hoe maak je een enkele LED knipperen met behulp van een Arduino Uno Board

Vandaag, we zullen worden ter illustratie van hoe maak je een enkele LED knipperen met behulp van een Arduino Uno-board. Door elke stap te volgen, zal je dit doel bereiken.U zal het volgende nodig:Een Arduino BoardBrood bordUSB-connectorkabelEEN LED3
Eenvoudige WF32 programmeren met behulp van de Arduino IDE

Eenvoudige WF32 programmeren met behulp van de Arduino IDE

Deze handleiding krijgt u begon met basic Arduino IDE programmeren met behulp van uw chipKIT WF32 board. Voordat je kunt krijgen bij het programmeren van je board is een paar stappen nodig om de troep op opwaarts.Wat u nodig zult hebben is uw WF32 be
Met behulp van een Arduino te beheersen of te testen een SPI elektronisch apparaat

Met behulp van een Arduino te beheersen of te testen een SPI elektronisch apparaat

er zijn veel elektronische apparaten die gebruikmaken van de SPI bus, of Serial Peripheral Interface bus, voor communicatie (bijvoorbeeld verschillende sensoren, LCD displays, digitale potentiometers, D/A en A/D converters, draadloze zenders en ontva
Omgekeerde slinger Robot met behulp van een reactie wiel

Omgekeerde slinger Robot met behulp van een reactie wiel

Doel van dit project is het bouwen van een robot in staat zich te balanceren op een hoek van een vierkant bord met behulp van een wiel van de reactie op het midden van het bord aangesloten. De MPU6050 neemt de huidige hoek van de Raad van bestuur met
Gitaar Tuner voor blinden (met behulp van een Arduino)

Gitaar Tuner voor blinden (met behulp van een Arduino)

het wijzigen van een gitaar tuner zodat het kan worden gebruikt door een blinde persoonDeze build maakt gebruik van een Arduino Pro mini microcontroller, (alle code wordt verstrekt).Dit project werd uitgevoerd voor het goede doel Remap, waarmee op ma
Met behulp van een In-systeem-programmeur

Met behulp van een In-systeem-programmeur

Wij zijn vertrouwd met de Arduino IDE als een middel van uploaden schetsen. Maar zijn er grenzen aan de IDE. Als we de ontwikkeling van complexe toepassingen voor de ATMega328, vervolgens volstaat de IDE niet. Als er meerdere bronbestanden die naar e
Met behulp van een Arduino Uno R3 als een spelbesturing

Met behulp van een Arduino Uno R3 als een spelbesturing

2016 UPDATE: Ik zal niet langer ondersteuning zorgen in het commentarensectie. Dit is een verouderde en achterhaalde methode, die heeft weinig reden om te worden weggezogen. Houden het alleen voor informatiedoeleinden.Natuurlijk, de Uno doet niet vad
Arduino kun je spelen van Atari 2600 en de ZX Spectrum met behulp van een NES-controller

Arduino kun je spelen van Atari 2600 en de ZX Spectrum met behulp van een NES-controller

dit instructable ziet u hoe met de NES-controller in de Atari 2600 of ZX Spectrum (met Kempston Interface) met behulp van een Arduino.Stap 1: Achtergrond praten ik heb onlangs verworven een paar Atari 2600s en een bos van joysticks. Beide consoles we
Een LED dobbelsteen met behulp van een PIC 16F84 (of 16F88)

Een LED dobbelsteen met behulp van een PIC 16F84 (of 16F88)

Dit is een opnieuw afdrukken van een project dat ik een aantal jaren geleden maakte-ik was trawlvisserij het web, en ontdekte dat anderen had geboekt, dus heb ik besloten om de details hier op instructables.com - zodat anderen kunnen profiteren.Veel
Programmeren met behulp van de TI-84 Plus

Programmeren met behulp van de TI-84 Plus

IntroductieProgrammeren is een proces dat van een oorspronkelijke formulering van een probleem naar een uitvoerbaar bestand-demand-programma leidt. Na deze instructies ziet u hoe te programmeren met behulp van de Texas instrumenten 84 Plus.Deze instr
Met behulp van een VU-Meter met een Arduino

Met behulp van een VU-Meter met een Arduino

Velen van ons hebben onszelf gevonden met oude technologie die we zouden willen leven terug in weer ademen. In dit geval hebben we een oude VU-meter, in wezen een volume-indicator, die we proberen te krijgen weer in beweging. Het is een vrij eenvoudi