Voorwoord
Laten we eerst begrijpen wat we willen bereiken hier. We hebben allerlei soorten RC speelgoed voor onze kinderen en dan zijn er video en mobiele games. Één dit is zeker dat iedereen houdt van auto's, zij het de werkelijke of worden zij in de 3D-games of een speelgoedauto.
Ik heb een vier jaar oude jongen Rupansh en hij is gewoon gefascineerd door de auto's. Hij creëert Modelauto's met alle mijn spare parts, houdt van boeken die die auto foto's hebben, horloges kinderen auto kanalen in Youtube en monster turck spelletjes speelt in mobiele telefoons. Dus ik had een idee waarom niet te combineren van de pret van mobiele gaming met die van RC speelgoed en waarom niet ze te beheren met mobiele telefoons?
Ik had van de slag met de Arduino en een Bluetooth-module en een voor hem gebouwd. Het was goed. Maar ik wilde een beetje meer. Met Bluetooth zijn we beperkt in termen van afstand. Hoewel RC auto's zijn voor kleine bereik leuk, maar wat als we willen uitbreiden van het kader aan een echte RC auto spel model met lange afstand race capaciteiten? Wat als ik kan controle van fysiek overal (met sommige soorten van IP camera om te zien wat ik aan het doen was?). Wat als het concept kon worden geïncubeerd in echte lange afstand praktische concept?
Dus ik begon te graven in de Internet of Things en Arduino kreeg op internet via een PC met seriële communicatie. Het was leuk, maar niet precies wat ik wilde. Ik wilde het controlesysteem worden fysiek geïsoleerd!
Ik studeerde daarna aan een werkplaats van IoT in Pune, India, georganiseerd door Intel corporation. Ze is voorzien van een Intel Edison board, Arduino breakout board, Grove schild en sommige koele compatibel sensoren en actuatoren. Het kreeg me rollen op die dag dat als ik kon bouwen een RC speelgoedauto en heb eigenlijk het gecontroleerd door middel van Edison, zou precies wat ik zoek. Tijdens de twee dagen van hackathon maakte ik een werkmodel. Als ik had geen blootstelling aan Edison voorafgaand aan die dag, alles wat ik deed was deed een externe hack en de afstandsbediening via Edison gecontroleerd en de Edison nam het commando van een WebService gehost in mijn site. Volledige code werd gedaan in de Arduino. Edison Arduino code uitgevoerd als gewoon een andere dienst van Unix met beperkte geheugen en toewijzing van middelen die het moeilijk maakt om iets aanzienlijke "Web" doen met Arduino code. Niettemin ik zou lukken om het maken van een werkende demo en kreeg beste videomanifestatie award voor video waardoor het is en die delen.
Zodra ik terug van Pune was, wilde ik een echt goed, snel werkend model met de Raad van bestuur. Dus ik begon te graven met Linux. De kernel met bitbake bewerkt. Veel functies gekregen. Gespeeld rond met krul en xmllint. Als we aan een technologie werken blijven en dingen uitproberen, beginnen we te weten de voors en tegens van het. Wij weten het aspect van de snelheid, de stabiliteit, de form factor.
Dus na ongeveer twee weken van routes en fouten, "dit en dat de" ik ten slotte vertaalt mijn doel. Ik kon de RC speelgoed door IoT en ja, vrij snel en in real time nu te bepalen. Maar de grootste af te halen met houwer gebaseerd controle was dat ik niet hoefde te veranderen van het werkelijke speelgoed. Ik een externe RC gehackt en kreeg het aangesloten op internet. Ik kies een populaire 27Mhz-module. Zodat u het systeem nemen kunt en kunt zo ongeveer elke RC speelgoed hebben 27MHz ontvanger.
Dus ik waarom niet gewoon dacht delen de hele architectuur zodat weinigen onder u die kleine kinderen hebben uw jonge geitjes die grote Gizmo gift kunnen. Vertrouwen mij uw jong geitje is gonna love it.
Dus laten we aan de slag met onze cool project.
Hier zijn de dingen die we willen doen in dit project.
1. inzicht in de architectuur van het project
2. opstelling van een Intel Edison board (We moeten dit onderwerp met passende verwijzingen die helpt u aan de slag net ontsnappen)
3. begrijpen en werken met MQTT
4. de Hardware hack
5. android mobiele App
6. demo van ons project