Stap 1: Setup
Stap 1:
Open Java Eclipse (https://eclipse.org/downloads/)
Stap 2:
Kopieer deze code:
pakket com.rps.ZemByte;
importeren van java.awt.*; import java.util.*; importeren van java.util.Random;
importeren van javax.swing.*;
openbare klasse Main
{
JFrame RPS;
JButton Rock, Paper, Scissors, VersionButton;
JTextField HRPS;
JTextField CRPS;
JTextField resultaten;
JTextField teller;
JPanel hInput;
char hChoice = ' ';
char cverkieslijk = ' ';
char [] cc = {'R', 'P', de '};
int r3;
int stropdas = 0;
int computerwins = 0;
int humanwins = 0;
JTextArea Chat;
Willekeurige rGen = nieuwe Random();
openbare Main()
{
RPS = nieuwe JFrame ("Rock, Paper, Scissors, Pointless");
RPS.setSize (600, 600);
Rock = nieuwe JButton("Rock");
Papier = nieuwe JButton("Paper");
Schaar = nieuwe JButton("Scissors"); Chat = nieuwe JTextArea(12,25); VersionButton = nieuwe JButton ("0.0.7 versie");
hInput = nieuwe JPanel(); HRPS = nieuwe JTextField(20);
CRPS = nieuwe JTextField(20); Resultaten = nieuwe JTextField(20); Counter = nieuwe JTextField(30);
Rock.addActionListener (nieuwe ActionListener()
{
openbare nietige actionPerformed (date e)
{
HRPS.setText ("u: Rock");
hChoice = 'R';
Play();
}
});
Paper.addActionListener (nieuwe ActionListener()
{
openbare nietige actionPerformed (date e)
{
HRPS.setText ("u: papier");
hChoice = 'P';
Play();
}
});
Scissors.addActionListener (nieuwe ActionListener()
{
openbare nietige actionPerformed (date e)
{
HRPS.setText ("u: schaar");
hChoice = de ';
Play();
}
});
hInput.setLayout (nieuwe FlowLayout()); hInput.add(VersionButton);
hInput.add(HRPS);
hInput.add(CRPS); hInput.add(Counter);
hInput.add(Rock);
hInput.add(Paper);
hInput.add(Scissors); hInput.add(Chat);
RPS.setResizable(true); RPS.setExtendedState(JFrame.MAXIMIZED_BOTH); RPS.getContentPane () .add (hInput, BorderLayout.CENTER);
RPS.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
RPS.pack();
RPS.setVisible(true); RPS.setResizable(false); Chat.setText ("Welcome to" + "".replaceAll("\\s+","\n") + "Rock! Papier! Schaar! ".replaceAll("\\s+","\n") +" ".replaceAll("\\s+","\n") +" ".replaceAll("\\s+","\n") +" chat: "+" ".replaceAll("\\s+","\n") +":: Player1 sloot zich aan bij het spel ");
}
private void play()
{
R3 = rGen.nextInt(3); cverkieslijk = cc [r3];
schakelaar (cverkieslijk)
{
Case 'R':
CRPS.setText ("Computer: Rock");
breken;
letter 'P':
CRPS.setText ("Computer: papier");
breken;
geval van ':
CRPS.setText ("Computer: Scisssors");
breken;
}
if(hChoice == cChoice) {stropdas ++;} als (hChoice == 'R' & & cverkieslijk == de ') {humanwins ++;} als (hChoice == 'P' & & cverkieslijk == 'R') {humanwins ++;} als (hChoice == is ' & & cverkieslijk == 'P') {humanwins ++;} als (cverkieslijk == 'R' & & hChoice == de ') {computerwins ++;} als (cverkieslijk == 'P' & & hChoice == 'R') {computerwins ++;} als (cverkieslijk == de ' & & hChoice == 'P') {computerwins ++;} Counter.setText ("banden =" + binden + "| Speler wint = "+ humanwins +" | Computer Wins = "+ computerwins);}
openbare statische nietige leiding (koord [] args) {}
Probeer {}
UIManager.setLookAndFeel)
UIManager.getCrossPlatformLookAndFeelClassName());
} catch (Exception e) {}
Belangrijkste toepassing = nieuwe Main();
}
}